شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
19

حوزه/رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دین اسلام به صورت عمیق و گسترده ای واجد ابعاد انسانی است و افراط گرایان در جهت عاری سازی اسلام از این ابعاد و بی رحم نشان دادن اسلام تلاش می کنند.

 به گزارش گروه استان ها خبرگزاری «حوزه»، از تهران،، حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی در نشستی با مطیع رحمان، وزیر امور دینی بنگلادش، در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، ظهور گروه های تکفیری و افراطی را بزرگترین خطر برای جهان اسلام دانست و گفت: گروه های تکفیری و افراط گرا گذشته اسلام را زیر سئوال برده اند  و بسترهای حرکت امت به سمت آینده مطلوب را تخریب  می کنند.

وی افزود: دین اسلام به صورت عمیق و گسترده ای واجد ابعاد  انسانی است و افراط گرایان در جهت عاری سازی اسلام از این ابعاد و بی رحم نشان دادن اسلام تلاش می کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، بکار گیری اعتدال و رویکرد میانه روی در جهان اسلام را از مهمترین راه های مقابله با خطرات تکفیر و افراطی گری عنوان کرد و خاطر نشان ساخت:  دانشگاه مذاهب اسلامی مشی معتدل در جهان اسلام را در پیش گرفته است و تلاش کرده و می کند گام های اساسی برای همگرایی دانشگاه های مهم جهان اسلام با رویکرد اعتدال بردارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که بنگلادش کشور مهمی است و ملت این کشور توانست استقلال خود را بازیابد و جشن بگیرد، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی آمادگی دارد در زمینه های مهم آموزشی و دانشگاهی با دانشگاه های بنگلادش همکاری نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اعلام اینکه " تبادل علمی بین علمای مذاهب برای امت" چرخه درستی ندارد، اظهار داشت: در فقه دو رویکرد را بصورت همزمان دنبال می کنیم که یکی تاکید بر مشترکات است و دیگری کشاندن فقه مذاهب در کنار هم و با هم به سمت موضوعات معاصر، دانشگاه مذاهب اسلامی نیز به دنبال تعریف یک نظام حقوقی مأخوذ از همه مذاهب است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان بر ضرورت همکاری گسترده نهادهای علمی و اندیشمندان جهان اسلام برای تقویت رویکرد اعتدال و میانه روی تاکید کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha