جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، راهیان نور را بهترین بستر برای معنویت افزایی در جامعه و آشنا کردن آحاد مردم با فرهنگ ایثار و شهادت توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اعزام میلیون ها نفر در طول سال به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور در قالب اردوهای راهیان نور اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت جانبازان در 8 سال دفاع مقدس ، ایران اسلامی در اوج عزت و استقلال قرار دارد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی با بیان این که شهدا و ایثارگران الگوهای موثر فرهنگی در جامعه ما هستند، گفت: دولت و نظام اسلامی باید از ظرفیت و بستر عظیم معنوی همچون راهیان نور، نهایت بهره برداری را داشته باشد و حوزه و دانشگاه و اقشار فرهیخته و کاروان های مختلف از برنامه معنوی راهیان نور استقبال بیش از پیش داشته باشند چرا که تاثیر شگرف آن غیرقابل انکار است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بازدید از سرزمین های نور موجب ارتقای اخلاق و ومعنویت در جامعه می شود و مردم و جوانان در این مناطق جا، پای قدم های شهدا و ایثارگرانی می گذارند که برای مجد و عظمت اسلام و مسلمین به جبهه های نبرد حق علیه باطل رفتند.

وی افزود: راهیان نور حقیقتاً یک برنامه بسیار ارزشمندی است که باید اقشار مختلف مردم را از طریق آن با رشادت ها و فرهنگ ناب اسلامی آشنا کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و یکپارچگی را ترویج دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بسیار مهم روحانیون و فضلای حوزه در این برنامه عظیم فرهنگی و معنوی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه و روحانیون از دیرباز متولیان امور فرهنگی ، اعتقادی و معنوی جامعه بوده اند و در هر برهه ای از زمان با بهره گیری از آخرین دستاوردهای فرهنگی، زمینه های مناسب برای تاثیرگذاری فرهنگی بر اذهان عمومی به خصوص نسل جوان را فراهم ساخته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha