جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: حرکات ضد دینی و شرعی فرودگاه جده باید از سوی جامعه و علمای اسلامی به شدت محکوم شود و دولت عربستان از این حرکت زشت و قبیح از ملت بزرگ و قدرتمند ایران عذر خواهی کند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به حادثه فرودگاه جده که برای دو زائر نوجوان ایرانی بیت الله حرمین شریفین در عربستان پیش آمده، گفت: این حرکات از سوی جامعه و علمای اسلامی باید  به شدت محکوم شود و دولت عربستان از این حرکت زشت و قبیح از ملت بزرگ و قدرتمند ایران عذر خواهی کند.

وی افزود: اگر مسؤلین کشور در موضع مقتدرانه و عزت‌مندانه با این حرکت ضد شرعی برخورد نکنند، معلوم نیست مراتب دیگر شاهد حوادثی بدتر از این با زائر بیت الله حرام نباشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: تاریخ ثابت کرده برخورد منفعلانه با این نوع حرکات نه تنها اثری به همراه نداشته؛ بلکه موجب شده عزت و اقتدار یک ملت زیر سؤال برود و همچنین به دنبال آن مشکلات فرامنطقه ای را در عرصه سیاست و اقتدار به همراه داشته است.

 حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: ­این حرکت یک حادثه جزئی  و شخصی نیست که مسؤلین بخواهند از کنار آن به راحتی بگذرند و یا سرپوش بر روی این آسیب بزرگ معنوی و آن هم در مکان مقدسی چون بیت الله حرام که مردم مسلمان برای کسب معنویت می روند، بگذارند.

وی خاطر نشان ساخت: سران آل سعود، باید با شدت با عوامل این حادثه که اثرات مخربی بر روی جامعه اسلامی به همراه داشته، برخورد کنند تا درس عبرت برای سایرین شود تا دیگر­شاهد این قبیل حوادث ضد معنویت و شرعی نشویم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: این حادثه که در فرودگاه جده افتاده در حقیقت به نظام و اسلام اهانت شده و باید با آن برخورد جدی شود و با حرکاتی چون تهدید و تعلیق و یا هر اقدام مفید و سازنده­ای جلوی این مسائل ضد دینی و انسانی را گرفت.

 انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی با غیرت IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    0 0
    برادر من معضرت خواهی سودی ندارد حج را تحریم کنید