دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد هادوی تهرانی

حوزه/ دهه های اخیر نشان داد که حکومت سعودی نه امنیت مذهبی زایرین خانه خدا را می تواند تأمین کند و نه امنیت جانی یا حیثیتی آنها را و این همه شواهد بی نیاز از توضیح، وظیفه ای را بر عهده ی تمام کشورهای اسلامی قرار می دهد که برای مدیریت شوؤن حرمین شریفین اقدامی جدی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادوی تهرانی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و رئیس موسسه رواق حکمت در واکنش به فاجعه فرودگاه جده ابراز داشت: حادثه دلخراش فروردین 94 در فرودگاه جده بار دیگر صدق سخن آن فقیه فرزانه، امام راحل عظیم الشأن أعلی ا... مقامه الشریف را در ذهن زنده کرد که آل سعود صلاحیت اداره ی حرمین شریفین را ندارد و باید این مهم توسط شورایی از کشورهای اسلامی مدیریت شود.

وی افزود: دهه های اخیر نشان داد حکومت سعودی نه امنیت مذهبی زایرین خانه خدا را می تواند تأمین کند و نه امنیت جانی یا حیثیتی آنها را و این همه شواهد بی نیاز از توضیح، وظیفه ای را بر عهده ی تمام کشورهای اسلامی قرار می دهد که برای مدیریت شوؤن حرمین شریفین اقدامی جدی انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم در بیانیه خود تصریح کرد:شایسته است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده واحده ای دولت محترم جمهوری اسلامی را مکلف کنند تا طرحی برای ارائه به سازمان همکاری های اسلامی (OIC) فراهم کند و برای اداره ی حرمین شریفین به شکلی که سزاوار این سرزمین مقدس و مهمانان الهی آن است، ساختاری جدید پیشنهاد نماید تا با مشارکت تمام کشورهای اسلامی این امر تحقق یابد.

وی خاطر نشان کرد: بی شک رایزنی سایر کشورهای اسلامی توسط مجموعه ی توانمند دیپلماسی کشور که از تجربه گفتگو با قدرت های بزرگ جهانی سربلند بیرون آمده است، تأثیری به سزا در به انجام رسیدن این مهم خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha