شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ملکی معصومیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: باید در برابر بی ادبی های سران عرب منطقه و حرکت وحشیانه و زشت آنها برخورد قاطعانه شود تا دیگر بار جرأت چنین حرکت وقیحانه و زشتی را به خود ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در گفت و گو با خبر نگار­خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اتفاقات به وجود آمده در فرودگاه جده برای دو زائر نوجوان ایرانی حرمین شریفین در عربستان، گفت: تجربه نشان داده از اوائل انقلاب تا به امروز هر وقت با اقتدار و با صلابت در مقابل اهریمنان و زورگویان از غرب و اسرائیل گرفته تا نوکران آنها در منطقه  ایستاده ایم توانسته ایم عزت و اقتدار خود را به آنها دیکته کنیم.

وی ادامه داد: هر زمانی از راه تسامح و تسأهل در موضوعات حساس وارد شدیم نتواستیم اقتدار و عزت خود را حفظ کنیم؛ حتی از دست نشانده های غرب هم ضربه خوردیم.

 مدیر مدرسه علمیه معصومیه خاطر نشان ساخت: باید در برابر حکومت‌های فاسد منطقه مانند عربستان با شدت برخورد کرد و نباید هیچ گونه تسامحی درباره موضوعات حساس دین داشته باشیم.

 حجت الاسلام و المسلمین ملکی گفت: باید در برابر بی ادبی های سران فاسق کشورهای منطقه و حرکت وحشیانه و زشت آنها برخورد قاطعانه شود تا دیگر بار جرأت چنین حرکت وقیحانه و زشتی را به خود ندهند.

کارشناس فرهنگی افزود: دیپلماسی فعال و قوی می تواند بهترین راه گشا باشد و دیپلماسی برگرفته از قرآن و دین به ما می گوید باید با دشمنان اسلام و قرآن و مذهب با قدرت و صلابت هرچه تمام تر وارد شد و با آنها برخورد کرد گرچه به تعطیلی یک امر مستحبی بیانجامد.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) با همین دیپلماسی برگرفته از قرآن با عربستان برخورد کرد. زمانی که وهابیها و حکومت آل سعود 400  حاجی بیت الله الحرام  را به خاک و خون کشیدند، امام خمینی(ره) صبر و تعلل نکردند؛ زیرا موضوع یک مسأله شخصی نبود، بلکه پای آبروی نظام در بین بود و امام هم با دانستن این قضیه اجازه ندادند اقتدار نظام ازبین برود و با شدت تمام برخورد کردند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه خاطر نشان ساخت: دیگر جای تسامح با این سران عرب خوش خدمت به صهیونیزم نیست، باید با تکیه با قدرت به آنها نشان داد که نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نظام قوی در سطح منطقه و بین الملل است.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha