یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 348490
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
عباگذاری - حقانی

حوزه/ مراسم عباگذاری طلاب مدرسه علمیه حقانی قم با حضور مدیر و اساتید این مدرسه علمیه برگزار گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  مراسم عباگذاری طلاب مدرسه علمیه  حقانی با هدف ارتقای روحیه معنوی طلاب و رعایت زی طلبگی در میان طلاب برگزار شد و طلابی که در این مراسم حضور داشتند، با پوشش عبا در کلاس های درس و سایر فعالیت های مدرسه حضور یافتند.

در این مراسم که در نمازخانه مدرسه علمیه برگزار گردید، حجت الاسلام کفیل به روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیها تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام از نبی مکرم اسلام(ص) نقل کرده است: «انَّ عُلَمَاءَ شِيعَتِنَا يُحْشَرُونَ فَيُخْلَعُ عَلَيْهِمْ مِنْ خِلَعِ الْكَرَامَاتِ عَلَى كَثْرَةِ عُلُومِهِمْ وَ جِدِّهِمْ فِي إِرْشَادِ عِبَادِ اللَّهِ»؛ روز قیامت عالمان شیعه را جمع می کنند و به آنها خلعت می دهند که باندازه کثرت علومشان است و اینکه چه میزان تلاش کردند که دستگیری کنند بندگان خدا را و آنها را ارشاد کنند(بحار الانوار ج2 ص3).

وی خاطرنشان کرد: افراد به حوزه های علمیه می آیند تا زمینه آن ایجاد شود تا هرچه بیشتر علوم اهل بیت علیهم السلام را فرا بگیرند و بنا بگذارند بر آنکه بدون قید و شرط در راه ترویج معارف دین تلاش کنند.

وی با بیان این که قرار گرفتن در این مسیر، نشانه هایی دارد، افزود:از جمله این نشانه ها، نشانه های ظاهری است تا طلاب بیشتر باور کنند که خودشان را وقف یادگیری و تلاش برای علوم اهل بیت علیهم السلام کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha