یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جواد

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم بر لزوم تبیین هر چه بهتر سبک زندگانی امام جواد(ع) برای آحاد مردم به خصوص نسل جوان تاکید کرد.

طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت جوادالائمه (ع) اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند شنیدن معارف اهل بیت(ع) و به خصوص عمل به آنها برای دست یابی به سعادت دنیا و آخرت خود است.

وی همچنین افزود: امام جواد(ع) با وجود آن که در سن نوجوانی به امامت رسید و در جوانی به شهادت رسید، اما در همین عمر اندک دنیوی، برکات بسیاری از خود به جای گذاشته و امروز کلام نورانی آن حضرت بهترین گنجینه و ذخیره ارزشمند برای جامعه شیعی ماست.

استاد جامعه الزهرا(س) در ادامه یادآور شد: علم و درایت ایشان به طور خاص می تواند شاخصه و الگوی خوبی برای همه دانشمندان و اهل علم به خصوص عزیزان فعال در حوزه های علمیه برادران و خواهران باشد و انشاالله که همه ما بتوانیم رهروی خوبی برای راه نورانی حضرات معصومین(ع) باشیم.

وی با اشاره به جود و کرم و بخشش فوق العاده در زندگانی کوتاه اما پربرکت ایشان گفت: صبر و بردباری و سعه صدر ایشان و نیز ایثار و از خودگذشتگی از جمله درس هایی است که ما باید از سبک زندگی امام جواد(ع) فرابگیریم و با تاسی به آن ، زمینه هر چه نورانی تر شدن زندگی خود را فراهم آوریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha