یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌‌الله حائری

حوزه/ ولایت الله از موضوعاتی است که معتکفین باید در این زمینه به شناخت کافی رسیده و به درجه ای از اعتقاد برسند که وقتی از این مراسم هم بیرون رفتند دیگر حوادث روزگار آنها از منبع لایتناهی الهی جدا نکند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، آیت الله حائری شیرازی، در جمع معتکفین مسجد جامع شهداء شیراز، با اشاره به تفاوت های اعتکاف با دیگر عبادات گفت: اعتکاف از عباداتی است که دارای اثرات و برکات فراوان بوده  باعث ایجادانس دائمی با خداوند می گردد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اظهار این مطلب که  انسان وقتی از دنیا می‌رود در قبر خودش به اجبار معتکف شده و از بستگان خود منقطع می‌شود، افزود:  مراسم اعتکاف هم همانند روز مرگ است اما با این تفاوت که مراسم اعتکاف اختیاری است و موجب می‌شود تا با عادت کردن به خدا، پس از مرگ نیز ارتباطمان برقرار باشد، اما کسی که به خدا عادت نکرده، پس از مرگ دچار مشکل می‌شود.

آیت الله حائری شیرازی فرد معتکف را مانند درختی که با اعمال عبادی ریشه‌ی مختصری زده دانست و گفت: فرد باید مواظبت کند تا ریشه‌اش قوی شده و پس از آن است که می‌تواند در میان اهل غفلت زندگی کند  اما  غافل نشود.

وی،در ادامه با تاکید بر اهمیت و جایگاه ولایت گفت: ولایت عصاره‌ی تمام خوبی‌هاست و انسان وقتی به ولایت وصل شد، معتصم می‌شود، ولایت الله از موضوعاتی است که معتکفین باید در این زمینه به شناخت کافی رسیده و به درجه ای از اعتقاد برسند که وقتی از این مراسم هم بیرون رفتند دیگر حوادث روزگار آنها از منبع لایتنهی الهی جدا نکند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha