جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی شبیری

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ایام البیض ماه رجب، مجموعه استفتائات اعتکاف حضرت آیت الله شبیری زنجانی در تارنمای اطلاع رسانی معظم له منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همزمان با فرارسیدن ایام البیض ماه رجب و آغاز اعتکاف مؤمنین در مساجد جامع سراسر کشور، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی، مجموعه استفتائات اعتکاف بر اساس فتاوای حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله را در دسترس علاقه مندان قرار داد.

این مجموعه در واقع یک بانک اطلاعات جامع از سوالهای رایج و مورد ابتلای مومنین در موضوع اعتکاف است که از بین پرسش های بسیار و گوناگونی که در زمینه اعتکاف در طول سالیان گذشته از دفتر معظم له استفتاء شده، انتخاب و پس از ویرایش و موضوع بندی مناسب در دسترس عموم مومنین خداجوی معتکف و مراکز برگزاری مراسم معنوی اعتکاف قرار گرفته است.

شایان ذکر است که حضرت آیت الله شبیری زنجانی در یکی از توصیه های خویش به معتکفین، ضمن سفارش به استفاده بهتر از فرصت ها در ایّام اعتکاف فرموده اند:

« مناسب است کتابهایی مثل کتب مرحوم حاج شیخ عباس قمی و مرحوم حاجی نوری رضوان الله علیهما و کتابهایی را که درباره حالات علماء و مسائل اخلاقی برگرفته از قرآن و سنّت حضرات معصومین علیهم السلام نوشته شده، مطالعه کنید. مطالعه این کتابها در تهذیب نفس و در رشد علمی و معنوی افراد موثر است. مؤمنین از پرداختن به امور غیر مرتبط با این مسائل پرهیز نموده و در این فرصت به خود سازی بپردازند. بدون وجود ضرورت دینی برای پرداختن به مباحث اجتماعی، از طرح این امور پرهیز  شود و مراسم اعتکاف با قرآن و عبادت و بیان احادیث اهل بیت علیهم السلام همراه باشد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha