شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام لطفیان سازمان تبلیغات خراسان

حوزه/ مدیر کل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی گفت:شرکت در مراسم معنوی پر فیض اعتکاف باعث نورانی شدن دل انسان می‌شود و باعث می شود که انسان از خودشناسی به خداشناسی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبیلیغات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف اظهارکرد: شرکت در مراسم معنوی پر فیض اعتکاف  باعث نورانی شدن دل انسان می‌شود و باعث می شود که انسان از خودشناسی به خداشناسی  برسد و فرد معتکف با سه روز اعتکاف  یک سال خود را بیمه می کند  و تصمیم می گیرد که هر روز به خدا نزدیک‌ ترشود و رفتارش الهی‌ترشود.

استاد حوزه بیرجند  ادامه داد: اعتکاف شرایط ایده‌آلی برای ورود به عرصه بندگی ایجاد می‌کند و با این میثاق الهی دستاوردهای زیادی نصیب انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: در مراسم اعتکاف سال گذشته خراسان جنوبی تعداد 16 هزار و 604 نفر شرکت کردند که از این تعداد  78.5 درصد خواهران و 21 درصد برادران بوده اند

وی ادامه داد: همچنین بیش از 97 درصد معتکفان تحصیلکرده بودند که طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان با 38 درصد بیشترین قشر شرکت‌ کننده در مراسم اعتکاف سال گذشته استان بوده اند.

وی با بیان اینکه  امسال 200 مسجد برای اعتکاف در سطح استان مهیا شده است عنوان کرد: در سال گذشته 189 مسجد برای معتکفین در نظر گرفته شده بود که  تعداد 133 مسجد برای خواهران و 56 مسجد برای برادران بوده است.

حجت الاسلام لطفیان  به برنامه‌هایی که این ستاد برای ایام اعتکاف در نظر گرفته است اشاره و عنوان کرد: مداحی و مولودی خوانی در شب ولادت حضرت علی(ع)، عزاداری در شب رحلت حضرت زینب کبری(س)، برپایی حلقه های قرآنی و محفل انس با قرآن از این جمله این برنامه ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha