جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مذاکرات هسته‌ای

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: خطوط اصلی مذاکرات از سوی بزرگان نظام ترسیم شده و مصالح ملی و اسلامی برای این خطوط در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدعلی نوروزی امروز عصر در همایش «تاثیر مذاکرات هسته ای بر روابط بین الملل»، در موسسه امام خمینی(ره) گفت: مذاکرات ایران با کشورهای بزرگ جهان در مساله هسته‌ای سابقه‌ای نسبتاً طولانی داشته که در دولت های مختلف رقم خورده است.

وی افزود: این مذاکرات در حوزه های مختلف انجام شد و کشورهای غربی در سال های گذشته به شدت سعی در مرعوب ساختن ایران اسلامی، ایجاد حتی خلل و برچیدن تمامی برنامه های هسته ای داشتند، ولی مقاومت ملت ایران کار را به اینجا کشاند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: خطوط اصلی مذاکرات از سوی بزرگان نظام ترسیم شده و در آن مصالح ملی و اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: الگوی نرمش قهرمانانه، الگوی استمرار نظام اسلامی با رویکرد استقلالی در مقابل نظام سلطه است که می‌تواند برای همه کشورهای اسلامی الگو باشد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: این الگو نشان داد که نظام سلطه قابل اعتماد نیست و این که چگونه یک کشور می تواند با حفظ استقلال، مرزهای علم را بپیماید.

وی گفت: تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامی در سی سال اخیر نشانگر این است که این کشورها همیشه در مقابل جمهوری اسلامی ایران عقب رفته و انفعال داشته اند؛ غربی ها به دنبال ایجاد ایست در مقابل الگوی مقاومتی در منطقه بوده اند که جمهوری اسلامی ایران سردمدار این جریان است.

حجت الاسلام نوروزی بیان کرد: دشمنان به دنبال این الگو هستند تا مشکلات کشورهای کوچک و حتی مقاوم را به وابستگی با غرب پیوند زنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha