شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد از تحصیل بیش از 160 بانوی طلبه و راه اندازی کتابخانه دیجیتالی با 2 هزار جلد کتاب در این مدرسه خبر داد.

 خانم فرزانه فتح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به برنامه ها و فعالیت های مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد، گفت: این مدرسه سال 1389 به همت حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان راه اندازی شد.

وی با اشاره به این که ساختمان مدرسه معصومیه(س) با مساحت بیش از هزار و 800 متر مربع در 3 طبقه آموزشی ساخته شده است، افزود: این مدرسه با 9 کلاس، سالن امتحان، نمازخانه و کتابخانه مجهز، در خدمت علاقمندان به فراگیری علوم حوزوی می باشد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد ادامه داد: در حال حاضر 164 بانوی طلبه سطح 2 در پایه های 1 تا 5  در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. همچنین 18 استاد تمام و پاره وقت که اغلب آنان علاوه بر مدرک حوزوی دارای مدرک دانشگاهی نیز می باشند، با این مدرسه همکاری دارند.

فتح الهی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار، ورودی های سال 89 از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند و رسما فعالیت تبلیغی خود را آغاز می کنند.

وی در ادامه با اشاره به وجود کتابخانه دیجیتالی مدرسه معصومیه(س)، اضافه کرد:  بیش از 2 هزار جلد کتاب در زمینه های فقهی، تفسیری، پژوهشی و علمی همراه با نرم افزارهای نور، در دسترس طلاب مدرسه قرار دارد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد به برنامه های آموزشی مدرسه اشاره کرد و گفت: علاوه بر برگزاری کلاس عمومی فن خطابه، تابستان امسال نیز دوره های ویژه فن بیان برای طلاب پایه های 4و 5 توسط اساتید مجرب برگزار می شود.

فتح الهی ادامه داد: برای ارتقاء توان تبلیغی طلاب، در برنامه صبحگاهی روزانه یکی از طلبه ها در خصوص موضوع آزاد به سخنرانی می پردازد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد  افزود: هم اکنون برخی  بانوان مشغول به تحصیل در  این مدرسه به عنوان مبلغ در مدارس دخترانه استان حضور می یابند و علاوه بر ارائه مشاوره دینی به دانش آموزان،  به اقامه نماز اول وقت در مدارس نیز می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز طلاب مدرسه معصومیه(س) با حضور در مساجد دانشگاه های استان، به تبلیغ معارف اهل بیت(ع) پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد با اشاره به برپایی کارگاه های علمی رشد جمعیت در این مدرسه، گفت: این مدرسه یکی از مدارس موفق است، به گونه ای طلاب آن توانستند طی دو سال متوالی، به مرحله کشوری در المپیاد علمی حوزه راه یابند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha