یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری خوزستان

حوزه / حوزه / عضو خبرگان رهبری حقوق بشر را ابزاری نمایشی عنوان کرد و گفت: حقوق بشر غربی در خدمت نظام سرمایه داری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون خوزستانی در محکومیت صدور اجرای حکم اعدام شیخ نمر، با اشاره به حضور گسترده طلاب و روحانیون اهوازی در این تجمع گفت: ما امروز در این مکان مقدس جمع شده ایم تا مراتب تنفر، انزجار و محکومیت خود نسبت به اقدام ننگین ننگین و خطرناک اعدام یک روحانی مجاهد، با تقوا و مردمی یعنی شیخ نمر باقر النمر از سوی رژيم آل سعود را اعلام کنیم.

دفاع از شیخ نمر وظیفه شرعی روحانیت است

وی حضور امروز حوزویان در تجمع اعتراض آمیز را وظیفه ای الهی و شرعی دانست و بیان داشت: بنا به فرمایش پیامبراعظم(ص) مبنی بر این که «هر کسی ندای انسان مظلومی را بشوند و لبیک نگوید و آن را همراه و کمک نکند، مسلمان نیست»، همه باید در این تجمع شرکت می کردند و از روحانی مجاهدی که هیچ گناهی جز حق گویی و فریاد در برابر ظالم نداشته، دفاع می کردند؛ که خوشبختانه این چنین شد.

شیخ نمر باقر النمر نماد مظلومیت شیعه و روحانیت است

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، شیخ نمر باقر النمر را نماد مظلومیت شیعه و روحانیت در عربستان عنوان کرد و گفت: بر همه شیعیان و مسلمانان و انسان های بیدار لازم است که در اعتراض به صدور اجرای حکم اعدام شیخ نمر، قیام کرده و آن را محکوم کنند.

آل سعود سرسپرده واقعی آمریکاست 

عضو خبرگان رهبری، با تأکید بر این که آل سعود سرسپرده واقعی آمریکاست، گفت: وزیر امروز خارجه یک دولت طاغوتی با نام آل سعود که باید او را آل صهیون بنامیم، صراحتاً به مسئولین آمریکایی پیام می دهند که اگر شما اجازه می دهید، حکم اعدام این روحانی را اجرا کنیم و این پیام نشانه مسلمی بر سرپردگی کامل آنها دارد.

اعدام شیخ نمر سرآغاز جریانی برای جریانی برای هتک حرمت روحانیت شیعه و مبارز است 

وی با اشاره به دست ها و جریان های پشت پرده این سناریو، گفت: قصه تنها اعدام یک نفر نیست، بلکه اصل ماجرا اعدام یک جریان و هتک حرمت روحانیت است؛ از این رو حوزویان سراسر جهان وظیفه دارند که فریاد اعتراض برآورند و با آن مقابله کنند.

برای سلامتی شیخ نمر دعا کنید…

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خطاب به جمعیت حاضر در مراسم، گفت: اگر چه شهادت این عالم وارسته فیض عظیمی برای جهان تشیع است، اما باید برای سلامتی این عالم رزمنده و مجاهد دست بر دعا برداشت و اقدام رسانه ای کرد.

امام جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این که در تاریخ ننگین وهابیت چیزی جز جنایت، قتل و غارت نیست، افزود: در این روزها همه شاهد کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع و مظلوم یمن هستیم، اما این مجامع حقوق بشری و شورای امنیت که نه تنها چشمان خود را روی این جنایت ها بسته اند، بلکه در حمایت از آل سعود نیز بیانیه صادر می کنند، بوی از انسانیت نبرده اند و جای آنها در جهنم ابدی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، حقوق بشر را ابزاری نمایشی عنوان کرد و گفت: آن همه حقوق بشر و دیدبانان حقوق بشر «کشک» است و باید ملت های آزادی خواه و شیعیان جهان دست به کار شده و با فریاد این مسأله مهم را جهانی کنند.

صدور حکم اعدام شیخ نمر نشانه بی عقلی حکام سعودی است

عضو خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود، اعلام اجرای حکم اعدام شیخ نمر در چهاردهم ماه مه میلادی را نشانه بی‌عقلی حکام سعودی دانست و اظهار داشت: اگر حاکمان رژیم آل سعود، عاقل و درایت سیاسی داشتند، در شرایط کنونی که جهان در تلاطم و آشوب بوده و شیعیان نسبت به کشتار در یمن، خشم ناک هستند، هیچ گاه دستور اجرای حکم این حکم اعدام را نمی داد؛ چرا که اجرای آن به منزله سرآغازی برای نابودی کامل رژيم سعودی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha