جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 349857
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
 مراسم سالروز معراج مصر

حوزه/ یکی از درس های معراج به ما این است که راحتی و گشایش از دل سختی ها و رنج ها متولد می شود و پس از دشواری و سختی است که راحتی و آسایش پدید می آید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عصر روز چهارشنبه مراسم ویژه سالروز معراج پیامبر(ص) توسط اوقاف استان "کفر شیخ" مصر در مسجد الاستاد برگزار شد. در این مراسم شماری از شخصیت های دینی و دولتی استان حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط شیخ احمد عبدالعظم از ائمه جماعت اوقاف آغاز شد.

پس از آن شیخ سعد الفقی نماینده اوقاف مصر در کفرشیخ در سخنان خود به تبیین درس های واقعه اسراء و معراج پیامبر پرداخت و گفت: معراج پیامبر(ص) در شرایطی اتفاق افتاد که ما نیز هم اکنون در شرایطی مشابه آن دوره به سر می بریم و امت اسلام در معرض اتفاقات و حوادث دشواری قرار گرفته است.

الفقی افزود: یکی از درس های معراج به ما این است که راحتی و گشایش از دل سختی ها و رنج ها متولد می شود و پس از دشواری و سختی است که راحتی و آسایش پدید می آید و شب هرچقدر که تیره باشد، صبح خواهد آمد و این رنج ها و سختی ها هستند که انسان ساز می باشند.

وی افزود: پیامبر(ص) در معراج خود نشانه های بزرگ پروردگار خویش را دید و قومی را مشاهده کرد که لب های آنها با قیچی هایی از آتش بریده می شد و درباره آنها از جبرئیل پرسید و جبرئل گفت: آنها خطبا و سخنرانانی هستند که در دنیا مردم را به خوبی دعوت می کردند، اما خود را فراموش ساختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha