دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 350052
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
دحروج

حوزه/ اتهام "دحروج" این است که یک وانت بار حاوی کتب شیعی و تربت کربلا از وی کشف شده که مورد استفاده شیعیان می باشد، مدعی هستند که او قصد داشته از این کتب برای ترویج تشیع استفاده کند!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دادگاه "المنصوره" مصر یکی از شیعیان مصری به نام محمود دحروج را به اتهام نشر تشیع به شش ماه زندان محکوم کرد.

این دادگاه در جلسه پیشین خود دحروج را به پنج سال زندان محکوم کرده بود که پس از جلسه استیناف، این حکم به شش ماه کاهش پیدا کرد.

اتهام دحروج این است که مقداری کتب شیعی و تربت کربلا همراه وی بوده و آنها مدعی هستند وی قصد داشته از این کتب برای ترویج تشیع استفاده کند! و بدین ترتیب این هفته حکم نهایی وی مبنی بر شش ماه زندان به اتهام تلاش برای ترویج تشیع صادر شد.

برخی مجامع افراطی مصری خواستار تشدید حکم دحروج شده اند! و از مقامات مصر خواسته اند تشیع را در مصر ممنوع کنند تا به عنوان یک جرم در مصر شناخته شود.

چنین اقدامات غیرحکیمانه ای که با اولی ترین حقوق شهروندی در یک کشور اسلامی تعارض دارد، در چند سال گذشته با حمایت عربستان از سلفی های تندرو در مصر گسترش پیدا کرده است.

این اقدام در حالی رخ داده است که محمود دحروج اهل روستای کفرزنقر از توابع شهر المنصوره مصر و از شخصیت های مروج وحدت در جهان اسلام می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha