یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
15

حوزه/ شیخ مصری با اشاره به توطئه آمریکا برای تجزیه عراق گفت: این توطئه با حکمت و هوشیاری آیت الله سیستانی مواجه شد. ایشان می داند چگونه با دشمنان و توطئه های آنها مقابله کند و از این رو طرح وحدت ملی و عراق یکپارچه را مطرح کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شیخ حسن المصری، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان که به عراق سفر کرده، پس از دیدار با شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی گفت: حکمت آیت الله سیستانی به خوبی توطئه صهیونیست ها در مورد تجزیه عراق تشخیص داد و با طرح وحدت ملی و اقدام رسانه ای این توطئه را با شکست روبرو ساخت.

مصری گفت: سفر به کربلا برای تشکر از مرجعیت شیعه بود، همه زیر پرچم مرجعیت هستیم، هدف دیگر سفر بررسی تحولات امت اسلام و اوضاع عراق و منطقه و توطئه های پیش روی امت اسلام و جهان عرب می باشد.

وی افزود: اقدام به موقع و هوشیاری بزرگان و علما و رهبران جهان عرب بود که جلوی این توطئه بزرگ را گرفت و امروز همه ما در جبهه مقابل تروریست های داعش قرار داریم و آنها نیز در خط مقدم جبهه صیهونیستی قرار دارند که فقط لباس اسلام بر تن کرده اند.

نائب رئیس جنبش امل در مورد توطئه تجزیه عراق نیز گفت: این توطئه از سال 1975 در لبنان آغاز شد که با ایستادگی و مقاومت مردم لبنان با شکست مواجه شد و امروز بار دیگر این توطئه از طریق عراق به جهان عرب بازگشته تا عراق را بر اساس ملاک های طایفی تجزیه کنند، اما تمام این توطئه ها و با حکمت و هوشیاری آیت الله سیستانی مواجه شد؛ چرا که ایشان می داند چگونه با دشمنان و توطئه های آنها مقابله کند و از این رو بود که طرح وحدت ملی و عراق یکپارچه را مطرح کردند.

مصری گفت: توطئه تجزیه عراق یک واقعیت است و خیال و توهم نیست و این آمریکا است که داعش را با هدف تجزیه منطقه سازمان دهی کرده است و امروز نیز به ظاهر با داعش مبارزه می کند.

وی در پایان سخنان خود از مردم عراق خواست همگی در جبهه ملی متحد شوند و توطئه صهیونیست ها را با شکست مواجه سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha