یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آستان مقدس

حوزه/ سید العمیدی گفت: مرحله کنونی نیز شایسته مستند سازی است و همه وظیفه دارند اتفاقات این مرحله را به صورت شعر و مقاله و آثار هنری ثبت و ضبط کنند تا نسل های آینده با مشاهده اسناد مربوط به این دوره به رشادت های پیشینیان خود افتخار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی همایشی با حضور وکلا و معتمدان آیت الله سیستانی در عراق برگزار کرد. این همایش به مناسبت اولین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی برای دفاع از عراق و مقدسات آن برگزار شد. در این همایش سید محمد العمیدی مسئول وکلای آیت الله سیستانی حضور داشت.

سید محمد العمیدی در این نشست گفت: امروز برای عید اولین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی توسط مرجعیت شیعه جمع شده ایم تا حق این فتوا را به جا بیاوریم و از آستان مقدس حسینی به خاطر برگزاری این همایش و اهتمام به این فتوا قدردانی می کنیم.

وی افزود: روز گذشته نیز این همایش در استان مقدس عباسی و روز پیش از آن در آستان مقدس کاظمیه برگزار شد که مناسبت آن صدمین سال اشغال عراق توسط انگلیس و همچنین صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت شیعه بود و در آستان مقدس کاظمیه اسنادی با عمر صد سال نمایش داده شد که حاکی از اتفاقات آن زمان بود.

سید العمیدی گفت: مرحله کنونی نیز شایسته مستند سازی است و همه وظیفه دارند اتفاقات این مرحله را به شعر و مقاله و هنر ثبت و ضبط کنند.

وی از تمام رسانه ها نیز خواست بخشی از توان خود را به حفظ و ثبت و ضبط اتفاقات معاصر قرار دهند، زیرا پس از صد سال این اسناد مورد استفاده نسل آینده خواهد بود و البته این اطلاعات و اسناد باید حسینی باشد و به سود هیچ جریان و جهتی نباشد تا نسل های آینده ما به قهرمانی ها و رشادت های پیشینیان خود افتخار کنند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نیز در سخنان خود با اشاره به چالش های کنونی عراق و منطقه و خطرات ایجاد شده توسط تروریست های داعش گفت: تروریست های داعش به دنبال توطئه برای تجزیه منطقه به کشورهای کوچک و درگیر با هم هستند و تلاش می کنند کشورهای منطقه را نیز به توطئه خود وارد سازند و نتیجه این توطئه آنها نیز بدنام شدن اسلام و مسلمانان در جهان می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha