جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مهدوی نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که خدمت و احسان به دیگران ویژگی انسان های پاک است، گفت: خدمت رسانی بهترین ذخیره آخرت است و باید در این مسیر هدف انسان فقط خداوند باشد، حتی نباید انتظار تشکر داشته باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه پنج شنبه، 24 اردیبهشت ماه، در افتتاحیه بیست و هفتمین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، اظهار کرد: طبق روایات متعدد کسانی که به دیگران خدمت رسانی و احسان  می کنند، خود مورد احسان خداوند قرار می گیرند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در خدمت رسانی باید هدف انسان فقط خداوند باشد، حتی نباید انتظار تشکر داشته باشیم ،گرچه از منظر دین تشکر و قدردانی وظیفه شخصی است که به او خدمت شده است.

آیت الله مهدوی با اشاره به این که براساس مبانی اسلامی ضرورت ایجاب می کند که نیاز دیگران را بر نیاز خود مقدم بدانیم، ابراز داشت: به استناد آیه شریفه 92 سوره آل عمران، انسان باید از همان چیزی که خود دوست دارد به دیگران بدهد و ببخشد.

وی با بیان این که خدمت و احسان به دیگران ویژگی انسان های پاک است، افزود: خدمت رسانی بهترین ذخیره آخرت و احسان به دیگران یک نوع غنمیت ارزشمند است.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که خدمت رسانی پوششی بر گناهان است، تصریح کرد: انسان سازی بیشتر از جمع آوری اموال مثمر ثمر است و این مهم در لوای احسان و خدمت رسانی محقق می شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه آخر سوره عنکبوت گفت: مدیران مرکز خدمات حوزه مصداق محسنین هستند و خداوند با محسنین است.

آیت الله مهدوی با برشمردن برخی از خدمات مرکز خدمات حوزه به طلاب گفت: این مرکز در حقیقت به کسانی خدمت رسانی می کند که خدمت معنوی و نورافشانی معنوی به آحاد جامعه از وظایف آنان است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha