دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
18

حوزه/ رهبر کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک جهان، دانشگاه ادیان را مایه آگاهی بخشی به مردم درباره نزدیکی ادیان الهی به هم دانست و اشتراکات میان اسلام و مسیحیت را بسیار گسترده خواند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین نواب در دیدار  رهبر کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک جهان، پاتریارک مارلوئیس رافائل ساکو  که در دانشگاه ادیان برگزارشد، ضمن خوشامدگویی با اشاره به جنایات تکفیری ها علیه اقلیت های دینی، این اعمال را باعث مخدوش شدن چهره دین اسلام خواند که به دست انسان هایی پست تر از حیوان به نام داعش انجام می شود.

وی اسلام را دین رحمانیت و پیامبر اسلام را پیامبر(ص) رحمت خواند و این اعمال تکفیری را مغایر با اسلام اصیل خواند.

رئیس دانشگاه ادیان  و مذاهب اسلامی  همچنین با اشاره به سفرهای اخیر خود به واتیکان و دیدارهایش با پاپ سابق و فعلی روابط دانشگاه با واتیکان را خوب ارزیابی کرد و افزود: با ترجمه کتاب تعالیم کاتولیک به فارسی این روابط محکمتر نیز شده است.

وی با اشاره به بیانیه رسالت دانشگاه، این مرکز را "گفتگو محور" خواند و افزود: هم اکنون ابن مرکز با مدیریتی غیر دولتی توانسته زمینه های همکاری خوبی را با دانشگاه های مختلف دنیا از جمله آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا برقرار کند.

در ادامه، رهبر کلیسای آشوری کلدانی کاتولیک جهان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در این دانشگاه چنین مراکزی را مایه آگاهی بخشی به مردم درباره نزدیکی ادیان الهی به هم دانست و اشتراکات میان اسلام و مسیحیت را بسیار گسترده خواند.

وی سپس با اشاره به سخنرانی اخیر خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک افزود: عده ای تروریست در صدد هستند تا چهره اسلام را در اذهان لکه دار کنند؛ اما باید توجه داشت که نباید اعمال این عده را به پای همه مسلمانان نوشت.

گفتنی است رهبر آشوریان جهان و هیئت همراهش در ادامه حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب در دیدار با دکتر عارف زاده معاون دانشکده ادیان و مدرس الهیات ارتدوکس و نیز جمعی از دانشجویان دوره دکتری الهیات مسیحی این دانشکده دیدار کرد.

در این دیدار حاضران ابهامات و سوالات تخصصی خود را در زمینه تعالیم الهیاتی مسیحیت پرسیدند و پاسخ گرفتند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha