شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا از برگزاری نخستین آیین یادواره شهدای مدافع حرم در خردادماه جاری در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری امروز در دیدار با تولیت آستان  حضرت معصومه(س)با گرامیداشت مقام شهدا، تکریم شهدا را از وظایف ضروری دانست و گفت: متأسفانه امروزه نسبت به تکریم و گرامیداشت شهدای مدافع حرم، آنگونه که باید عمل نمی شود و ما شاهد مظلومیتی در این عرصه هستیم.

وی با بیان این که بیشتر مدافعان حرم را رزمندگانی از کشورهای افغانستان و پاکستان تشکیل می دهند، تصریح نمود: پیکر مطهر این شهدا وارد کشور می شود، ولی در مراسم تشییع و تکریم آنها مظلومیت دیده می شود.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح نمود: البته تا امروز در تشییع و تکریم پیکر شهیدان مدافع حرم خدمت هایی انجام شده، ولی لازم است تلاش های بیشتری صورت پذیرد تا حداقل وظیفه خود را نسبت به آنها انجام دهیم.

وی با اشاره به اختصاص قطعه شهدا در قم برای دفن شهدای مدافع حرم گفت: تا کنون 55 شهید مدافع حرم در این قطعه تدفین شده  اند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تکریم بدن های مطهر و تشییع با شکوه پیکر مدافعان حرم را از اهداف تشکیل ستاد بزرگداشت یادواره شهدای مدافع حرم مطهر برشمرد و گفت: این شهدا، مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام هستند؛ از این رو باید نسبت به آنها با هر ملیت و زبانی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی افزود: تکریم خانواده شهدای مدافع حرم و برگزاری یادواره آنها از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده است. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم در خردادماه جاری نخستین یادواره شهدای مدافعان حرم  را در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار نماییم.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان افزود: تکریم شهدای مدافع حرم، قطعاً مورد رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه و خشنودی روح مطهر حضرت امام خمینی(ره) خواهد بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha