دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عماد معاون پژوهش

حوزه/ رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی(ره) از ارسال یازده هزار870 اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی عماد صبح امروز در نشستی خبری با خبرنگاران ضمن تبریک آغاز ماه شعبان، به تشریح برنامه های هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) پرداخت و گفت: این جشنواره صبح پنج شنبه 31 اردیبهشت با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که در هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) با تحول کمی و رشد کیفی مواجه بوده ایم، اظهار داشت: در دوره نخست جشنواره علامه حلی(ره) 2249 اثر واصله به جشنواره داشته ایم که در سال های بعدی درصد آثار رسیده بالاتر و در دوره ششم 8450 اثر به دبیرخانه رسیده است.

*رشد 40 درصدی آثار رسیده به هفتمین جشنواره علامه حلی(ره)

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: در دوره هفتم جشنواره علامه حلی(ره) 11870 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که با رشد 40 درصدی مواجه بوده ایم.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی(ره) ابراز داشت: در هفتمین دوره، قریب به 4 هزار اثر جدید به خانواده فعالان پژوهشی در قالب جشنواره علامه حلی(ره) اضافه شده که نشانگر تحول، فرهنگ سازی و اهتمام به امر پژوهش است.

حجت الاسلام و المسلمین عماد یادآور شد: امروز در امر پژوهش با وضع مطلوب فاصله داریم؛ اما نرخ رشد امیدوار کننده است.

وی با بیان این مطلب که شورای علمی جشنواره، مرجع نهایی شناخت وضعیت علمی آثار، اعتباربخشی و تأیید آثار است، خاطرنشان ساخت: آثار رسیده پس از گروه بندی و ارزیابی در 10 گروه علمی، بررسی و جمعی از آثار به عنوان نامزدهای برگزیدگی و شایستگی تقدیر به شورای علمی معرفی شده و این شورا تصمیم نهایی را اتخاد و فرآیند ارزیابی علمی و داوری علمی را کنترل می نماید.

معاون پژوهش حوزه های علمیه تصریح کرد: نزدیکی به استانداردهای روز پژوهشی، مواجهه آثار با نیازهای علمی و عملیاتی در صحنه ملی، اتقان آثار، برخورداری آثار از مطالعات جدی، بهره گیری از منابع اصیل، متقن و دارای اعتبار و ... از جمله مواردی است که در رشد آثار واصله هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) مشاهده می شود.

*نگاهی بر عوامل موفقیت هفتمین جشنواره علامه حلی(ره)

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی(ره) با اشاره به عوامل موفقیت هفتمین جشنواره علامه حلی(ره)، اظهار داشت: اهتمام جدی مدیریت های استانی به امر پژوهش، اهتمام مدیران مدارس آموزشی به امر پژوهش، فرهنگ سازی فعالیت پژوهشی، تدوین اثر پژوهشی و گزارش نتیجه تحقیق، افزایش سطح علمی مشاوران و فعالان پژوهشی در واحدهای آموزشی و انتشار نشریات علمی از سوی طلاب از جمله عوامل موفقیت این جشنواره می باشد.

*برگزاری همزمان جشنواره در 9 استان

حجت الاسلام والمسلمین عماد با بیان این مطلب که هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) در 9 استان نیز همزمان برگزار شده است، ابراز داشت: استان های خراسان، تهران، اصفهان، قم، کرمان، فارس، آذربایجان شرقی، همدان و یزد 9 استانی هستند که هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) در آن برگزار شده است.

وی یادآور شد: پذیرفته شدن حداقل 100 اثر از یک استان در دوره قبلی جشنواره، داشتن ظرفیت اجرایی، عملیاتی و منابع لازم و وجود استادان و ارزیابان خوب در استان ها، سه آیکونی است که یک استان برای برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) باید داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه تأکید کرد: برگزیدگان هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) به مرکز استعدادهای برتر و نخبگان حوزه های علمیه وصل خواهند شد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی(ره) در بخش دیگر از سخنان خود به اجرای قانون اختصاص 5 نمره پژوهشی در دروس اصلی اشاره کرد و گفت: با توافقی که میان معاونت آموزش و پژوهش حوزه های علمیه به امضا رسید، طلاب پایه های 3 به بالاتر موظفند در هر نیم سال تحصیلی تحقیقی را از مواد اصلی دروس خود با احتساب 5 نمره به مدرسه تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha