چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم

حوزه/ همایش تجلیل از همسران ائمه جماعاتی که نماز صبح را در مساجد اقامه می‌کنند و گردهمایی رابطان فرهنگی مساجد در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز در این همایش، احیای نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین اهداف قیام امام حسین علیه السلام برشمرد و اظهار کرد: امام حسین علیه السلام مبانی دینی و احکام اسلامی را که توسط حکام جور بنی‌امیه از بین رفته بود، احیا کرد.

وی از ائمه جماعات و همسران آنها و رابطان فرهنگی مساجد به عنوان احیاکنندگان امر نماز یاد کرد و افزود: ویژگی شما این است که برای اقامه امر نماز تلاش دارید و قدم در جای پای امام حسین علیه السلام می‌گذارید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه نماز باید با شرایطی که اهل بیت علیهم السلام از ما خواسته‌اند اقامه شود، گفت: نمازی که در راستای اندیشه‌های اهل بیت (ع)باشد زنده کننده و حیاتبخش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تاکید کرد: نمازی که به انسان بینش و بصیرت، بالندگی و فهم و درک بدهد و موجب عشق و محبت به خداوند و اولیای او و طرفداری از مظلوم و ضدیت با مستکبران شود، نماز اهل بیتی است.

وی خواستار ترویج اقامه نماز صبح در مساجد استان شد و افزود: در جامعه اسلامی باید درهای همه مساجد هنگام صبح باز باشد و مردم به این سنگرهای اعتقادی رجوع کنند.

در پایان این مراسم از همسران ائمه جماعات ویژه نماز صبح با اهدای جوایزی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha