جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت‌الاسلام مومنی

حوزه/ خطیب حوزوی با اشاره به این که از سیره عملی و معرفتی شهدا باید درس گرفت گفت: شهید مالامیری از اساتید حوزه است، اما دل از دنیا و جوانی خود می‌کند و تمام سرمایه خود را در راه خدا می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سید حسین مومنی در  یادواره 186 شهید مدرسه علمیه رضویه قم و شهید مدافع حرم حجت الاسلام مالامیری بیان کرد: امام علی(ع) به امام حسن(ع) می‌فرماید که چهار مطلب را به شما توصیه می‌کنم که اولین توصیه به عقل است.

وی گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند، هیچ ثروتی بالاتر از عقل و هیچ فقری بالاتر از جهل نیست.

محقق و پژوهشگرحوزه علمیه قم تصریح کرد: در سیره عملی شهدا اگر دقت کنیم و وصیت‌نامه آنان  را رصد کنیم می‌بینیم که شهدا از این سرمایه استفاده حداکثری را کرده‌اند و کاملاً در مسیر ولایت و توحید قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دقت در سیره عملی و اخلاقی و معنوی شهدا برای ما بسیار حائز اهمیت است افزود: آنها گذشته از اینکه به مقام بالا رسیده‌اند حقیقتاً به مقام عقل و عبودیت دست یافته‌اند و مصداق نفس مطمئنه هستند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه از سیره عملی و معرفتی شهدا باید درس گرفت گفت: شهید مالامیری از اساتید حوزه است، اما دل از دنیا و جوانی خود می‌کند و تمام سرمایه خود را در راه خدا می‌دهد.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) نشانه‌های عقل را بیان کرده‌اند که با دقت در سیره عملی شهدا و نحوه زندگی آنها دقیقاً این نشانه‌ها را خواهید دید.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) یکی از نشانه‌های عقل را دل نبستن به دنیا بیان کرده‌اند گفت: شهدا دل از تمام وابستگی‌های دنیوی می‌بندند و در راهی وارد می‌شوند که عقل حکم می‌کند.

وی ابراز داشت: کمترین وابستگی به دنیا انسان را به ذلالت می‌کشاند مانند ابن ملجم، ولی شهدا چون عاقل هستند ذره‌ای به فکر دنیا نیستند و برای آخرت خود کار می‌کنند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه نشانه دیگر عقل به روایت پیامبر(ص) برداشتن توشه برای شب اول قبر است گفت: شهدا عاقلند و می‌دانند که شب اول قبر شب ویژه‌ای است و در روایت داریم که شهدا فشار شب اول قبر را ندارند.

وی ادامه داد: برداشتن توشه برای آخرت یکی دیگر از نشانه‌های عقل است و شهدا می‌بینند که دستشان خالی است و در این مسیر قدم بر می‌دارند تا برای آخرت خود توشه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha