دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
توحید عربی

حوزه/ ایستادگی ملت­های عرب در سوریه، عراق، یمن و لبنان تا به امروز نشان دهنده این واقعیت است که توطئه آمریکایی صهیونیستی تکفیری در حدی نیست که بتواند ملت­های مسلمان را به زانو در بیاورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با فرا رسیدن 25ماه مه که به روز مقاومت نامگذاری شده است، احزاب و جمعیت­های مختلف لبنانی با صدور بیانیه­هایی حمایت خود را از مقاومت اعلام کردند.

علمای جبل عامل: عید مقاومت عید کرامت است

تجمع علمای جبل عامل در بیانیه­ای به مناسبت عید مقاومت اعلام کرد: وعده پیروزی حتمی الهی که در 25 مه 2000 به دست مردان خدا محقق شد جشن بزرگ کرامت است که در وجب به وجب خاک این سرزمین، گرامی داشته می­شود؛ چرا که خون­های زیادی در راه تحقق آن بر زمین ریخته شده و اشک­های زیادی جاری شده است.

ما تجمع علمای جبل عامل این عید را به ملت لبنان و رهبران حکیم مقاومت تبریک گفته و از سوی دیگر مصیبت وارد شده به برادران قطیف را به آنها تسایت می­گوییم.

حزب التوحید العربی: ضرورت تمسک به مقاومت

حزب التوحید العربی در بیانیه ای به مناسبت نهمین سال تاسیس خود خواستار تمسک به مقاومت شد و افزود: مقاومت پرچمدار مبارزه با دشمن صهیونیستی و تروریسم تکفیری در سرزمین های اسلامی است و با هرگونه پروژه استعماری و سلطه طلبی و تجزیه و نژادپرستی در منطقه مقابله می کند.

در این بیانیه آمده: مساله امروز ما توطئه شدید تکفیری ها است که توسط آمریکا و کشورهای غربی مدیریت می­شود و سیاست­های آنها اقتضا کرده که برای رسیدن به اهداف پلید خود به تکفیری­ها پناه ببرند و از آنها با پول و سلاح حمایت کنند و سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی را تخریب کنند، اما ایستادگی ملت­های عرب در سوریه، عراق، یمن و لبنان تا به امروز نشان دهنده این واقعیت است که توطئه آمریکایی صهیونیستی تکفیری در حدی نیست که بتواند ملت­های مسلمان را به زانو در بیاورد.

حزب التوحید العربی تاکید کرد: ما در حزب التوحید العربی خون مجاهدان مقاومت را خونی مقدس می­دانیم که تقدس آن برگرفته از حقوق تاریخی و مبارزه مشروع علیه اشغالگران وتکفیری­ها است و خواستار حمایت از مقاومت هستیم؛ چرا که مقاومت امروز پرچمدار مبارزه با صهیونیست ها و تکفیری ها در جهان اسلام است.

جبهه ملی آزادسازی فلسطین: ضرورت مبارزه با توطئه تجزیه جهان اسلام

دفتر سیاسی جبهه ملی آزادسازی فلسطین نیز در پیامی پانزدهمین سالگرد عید مقاومت و آزادی را به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تبریک گفت.

جبهه ملی آزادسازی فلسطین از مواضع مسؤولانه حزب الله درباره مساله فلسطین تقدیر و تشکر کرد و برای حزب الله آرزوی پیشرفت و موفقیت نمود.

در این پیام همچنین تاکید شده که: تمام توطئه­هایی که علیه حزب الله صورت می گیرد، محکوم به شکست می باشد و این به خاطر مقاومت و ایستادگی حزب الله و مقابله آنها با توطئه های دشمنان فلسطین می­باشد.

حرکة الأمة: ارتش، ملت و مقاومت

حزب حرکة الامة نیز در سالروز عید مقاومت با صدور بیانیه­ای از سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در مراسم عید مقاومت تجلیل کرد.

در این بیانیه آمده: خطر گروه­های تکفیری که توسط صهیونیست­ها و آمریکا حمایت می­شوند، متوجه همه لبنان و ملت­های منطقه است.

این حزب از تمام مردم لبنان خواست به معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت پایبند باشند و فتنه­ها و اختلافات را رها کنند تا از لبنان در برابر دشمن صهیونیستی و گروه های تکفیری جنایتکار محافظت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha