جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 350988
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
حجت الاسلام رسولی محلاتی

حوزه/ داعش خوارج امروزی هستند که در ظاهر عابد و زاهد بوده، ولی قرآن و نماز را فراموش کرده و هدف از خلقت خود را تنها آدم کشی می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  آیت‌الله سید‌هاشم رسولی‌ محلاتی، امروز در اختتامیه نخستین همایش ملی تکریم خادمین طرح تلاوت نور، در مشهد با بیان این که قرائت قرآن دل‌ها را پاک و مطهر می‌کند، گفت: انس با قرآن و معرفت نسبت به کلام وحی مکتب‌های انحرافی موجود در کشورمان را از بین می برد.

وی، تمسک به قرآن را راه نجات از فتنه های کور دانست و افزود: گاهی انسان نمی تواند راه صحیح را از باطل تشخیص دهد ، از این رو باید قرآن را مورد توجه قرار داده و به آن توکل کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در حال حاضر دچار فتنه در دین است، افزود: عده ای با  استفاده از بلند گوی دینی و مکتب مذهبی آشوب ایجاد کرده و منشأ تمام خونریزی ها در  جهان اسلام را به وجود آورده اند، لذا ما باید  به این مسائل توجه ویژه داشته باشیم.

آیت الله رسولی محلاتی افزود: داعش خوارج  امروزی هستند که در ظاهر عابد و زاهد بوده، ولی قرآن و نماز را فراموش کرده و هدف از خلقت  خود را تنها آدم کشی می دانند.

وی  هدف از خلقت انسان را امروز باید حوزه با علوم حوزوی به جوانان پاسخ داد، افزود: وجود مکاتب انحرافی در کشور سبب انحراف جوانان شده که برای جلوگیری از این اقدامات باید جواب انحرافات با قرآن توسط حوزه علمیه داده شود.

عضو ارشد دفتر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به خاطر ه ای ازامام (ره) گفت: امام خمینی(ره) همواره قرآن را مایه سربلندی و هدایت در مسیر درست می‌دانستند، همچنین، ایشان قرآن را نعمتی از سوی خدا می‌دانست که باید در اختیار تمام مردم قرار دهیم و جوانان را با آن مأنوس کنیم.

*قرآن؛ بهترین نسخه مقابله با جنگ نرم

در ادامه این همایش، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، گفت: قرآن بهترین راهکار و نسخه شفابخش برای مقابله با جنگ نرم است ؛ لذاباید آموزه های قرآن در جهت اصلاح سبک زندگی و هدایت دیدگاه ها صورت گیرد .

وی خاطر نشان کرد: اگر قرآن در زندگی شما باشد، دیگر به گمراهی کشیده نمی‌شوید چرا که قرآن مکتوب که کلام خدا و قرآن ناطق که ائمه(ع) هستند، همیشه در مشکلات به کمک شما خواهند آمد.

افتخاری، مساجد را پایگاه مقابله با دشمنان عنوان کرد و افزود:  باید برنامه‌ریزی مناسب برای حضور نسل جوان و کودکان در مساجد وجود داشته باشد؛ زیرا کودک امروز شبیه کودک چند سال قبل نیست، لذا نیازمند برنامه‌ریزی قرآنی مناسب با افتوجه به تغییرات روز هستیم.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه بزرگ ترین خدمت، عمل به منویات رهبر انقلاب اسلامی است، افزود:  مجلس شورای اسلامی آمادگی خدمت در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی را دارد، از طرفی خدمت به قرآن کریم از دیرباز در جامعه ما وجود داشته که امروز نیز رونق این مسئله راهی به سوی سعادت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha