جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
صادق محمدی - اصول فقه

حوزه/ نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بر لزوم توسعه و تعمیق پژوهش گری در طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام  والمسلمین سید صادق محمدی دبیر کمتیه ارتباطات و پژوهش، مجمع عمومی جامعه مدرسین عصر یکشنبه در چهارمین اجلاس این مجمع در مدرسه عالی دارالشفا گفت: عصر کنونی عصر ارتباطات و عصر دیجیتال و کهکشان سایبری و عصر فضای مجازی و... شده است.

وی افزود: امروز توسعه دینی و فرهنگی رابطه تنگاتنگی با توسعه ارتباطات دارد؛ کمیته ارتباطات 5جلسه برگزار کرد که ارایه طرح در مباحثی را ضروری می داند که شامل ارتباط مستمر اساتید حوزه علمیه قم با موسسات علمی کشور، ایجاد زمینه های ارتباط حوزه علمیه قم و شخصیت های علمی با مراکز علمی دنیای اسلامی به ویژه اهل سنت، ایجاد زمینه های ارتباط علمی بین علما و محققان، اندیشمندان حوزوی و NGO ها و سازمان های مردم نهاد و مراکز علمی دنیا، حضور جدی و فعال اساتید و صاحب نظران حوزوی در رسانه ها وفضای مجازی است.

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی بیان کرد: در این کمیته طرحی جهت شرکت و ارتباط همه اساتید حوزوی در مجمع جامعه مدرسین مورد بحث واقع شد.

دبیر کمیته ارتباطات و پژوهش مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: کمیته پژوهش جلسات متعددی را برگزار کرده است؛ پژوهش، تلاش مساله محور برای یافتن حقیقت بر مبنای استدلال و برهان است.

وی افزود: امام علی(ع) می فرماید، هیچ اجتهادی بدون تحقیق درست نیست؛ تولید علم مورد تاکید رهبر انقلاب مبتنی بر پژوهش است جوهره اصلی آموزش و پرورش و پایه اصلی پیشرفت و اعتلای جامعه در همه زمینه تحقیق است .

حجت الاسلام  والمسلمین محمدی بیان کرد: کمیته پژوهش طرح های مختلفی را در عرصه های علمی در دستور کار دارد و بازنگری قوانین پایان نامه های حوزوی به عنوان طرح اول در این کمیته آغاز و مراحل آن بررسی شده است؛ از جمله این فعالیت ها می توان به بررسی نقاط ضعف و قوت پایان نامه ها، دوم، علل ضعف ها، سوم راهکارهایی برای ارتقای سطح پژوهش ها، چهارم، بررسی مصوبات و پایان نامه های حوزوی و..... اشاره کرد.

دبیر کمیته ارتباطات و پژوهش مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: فراگیر شدن پژوهش در تمامی سطوح حوزوی، برگزاری کارگاه های آموزش با موضوع آشنایی با روش های نوین پژوهش با حقظ سنت های سلف صالح، راه کارهایی در جهت علمی و تخصصی تر نمودن پایان نامه ها از جمله طرح های تصویبی این کمیته بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha