دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
پایان نامه - غربی

حوزه/ سومین همایش آسیب شناسی بازی های رایانه ای، عصر امروز با حضور کارشناسان و روحانیون در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، مصطفی ضابط کارشناس رایانه در این نشست به محورهای آسیب شناسی بحث پرداخت و گفت: غرب قبل از اینکه وارد جنگ با کشوری شود؛ ابتدا بازی های رایانه ای آن کشور را می سازد و مردم را به خوبی نسبت به قضیه توجیه می کند و بعد از چند سال به کشور مورد نظر حمله نظامی می کند.

وی افزود: در این بازی ها، غرب به مردم و جامعه جهانی القامی کند که من قدرت اصلی در دنیا هستم و با زیرکی و تیز هوشی خاصی این بازی ها را  طراحی ش می کند که عمدتا حمله به ارزشها ، مقدسات و هویت دینی است.

ضابط، با بیان این که  شرطی بودن که به معنای یک نوع عادت کردن است به وفور در بازی های رایانه ای یافت می شود خاطر نشان ساخت: آزادی در بازی های رایانه ای در کودکان و در زندگی  اجتماعی  زیاد است و هدف از طراحی آنها، عوض کردن سبک زندگی، ترویج خشونت و درگیر کردن ذهن مخاطب و از همه مهمتر شکستن زشتی یک عمل است.
این کارشناس  فضای مجازی ابراز داشت:تولید یک بازی 265میلیون دلار برای غربی ها  هزینه داشته و این نشان می دهد  این صنعت در غرب به عنوان یک صنعت برتر می باشد.

وی گفت: اگر  از بازی رایانه ای که یک صنعت نوپا در کشور است، حمایت شود؛ موجب شکوفایی این صنعت در کشور می شود. 

ضابط افزود: در بازی های  رایانه ای  تمام هدف دشمن این است که کشور ایران را به عنوان یک تهدید به مردم نشان دهند و مردم بپذیرند که  ایران کشوری خطرناک است و باید آن را از بین برد و با آن مبارزه کرد.

فعالیت 12 میلیون نفر در شبکه های مجازی

در ادامه این  نشست  حجت الاسلام فروهر به بیان بحث پرداخت و گفت: امروز از طریق بازی های رایانه ای کشور ایران را مورد هجمه فرهنگی قرار می دهند و این  به خوبی در این بازیها مشخص است و بدتر از همه اینکه دشمن توانسته از این ابزار به خوبی علیه ایران استفاده کند و آنها بهترین مقابله را تهاجم فرهنگی دانستند و در این مسیر هزینه های زیادی کرده اند و  تا حدودی موفق هم بوده اند.

وی افزود:امروز 20 میلیون جوان روزی دو ساعت پای این بازیها نشسته و این جای بسیار تأسف است که ما به این صورت گرفتار این نوع جریانها شده ایم و امروز پایان نامه دانشجویان غرب اختلاف نظر و  فتوای مراجع است این بیانگر عمق موضوع است که دشمن به شدت در حال فعالیت است.

این کارشناس بازی های یارانه اظهارداشت: امروز در یک تهاجم رسانه ای قرار داریم و دشمن در خانه های مردم به صورت خاموش نفوذ کرده و فرزندان ما را جذب خود نموده  و با افکار آنها درگیر شده است.

حجت الاسلام فروهر خاطر نشان ساخت: بازی های رایانه ای در کشور اسرائیل ساخته می شود و اسرائیل این بازی ها را با هدف ضربه زدن به ایران و مقدسات طراحی کرده  است.

این کارشناس عرصه رسانه افزود: امروز حدود 12 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی حضور دارند و این برنامه ها به هدف خاصی چون جاسوسی طراحی شده تا راحت تر بتوانند در بین مردم نفوذ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha