دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اشرف عبدی

حوزه/مدير حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها محدوديت هاي ورود و خروج زائران را در ايام ولادت امام مهدي عجل الله تعالي فرجه و ايام رحلت امام خميني (ره) و 15 خرداد را اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام و المسلمين علی اشرف عبدي ضمن تبريك ايام ولادت امام زمان (عج) و با اشاره به فزوني جمعيت در اين ايام گفت: همه ساله قم در اين ايام ميزبان خيل مشتاقان و ارادتمندان حضرت ولي عصر (عج) است كه براي زيارت حضرت معصومه سلام الله عليها و حضور در مسجد مقدس جمكران مي آيند.

مدير حرم مطهر حضرت معصومه(س) تصريح كرد: علاوه بر ميلاد امام زمان (عج) كه همواره قم جمعيت زيادي را ميزباني مي كند، با توجه به قرار گرفتن قم در شاهراه ارتباطي جنوب كشور به مرقد مطهر امام خميني (ره) بسياري از زائران و علاقه مندان حضور در مرقد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران، در قم توقف خواهند كرد.

وي افزود: در 15 خرداد به عنوان سرآغاز انقلاب اسلامي كه از قم شكل گرفت، نيز برنامه هاي خاصي در قم اجرا مي شود. با توجه به همزماني اين سه مناسبت در سال جاري محدوديت هايي براي سهولت رفت و آمد و بهره برداري معنوي زائران در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام و المسلمين عبدي در مورد محدوديت هاي اين روزها تصريح كرد: در اين ايام درهاي صحن امام رضا عليه السلام (اتابكي)  بدين صورت تقسيم مي شوند كه در هاي 1 و 5 فقط مخصوص خروج و در هاي 2، سه و چهار ورود به اين صحن مي باشد و درهاي 6 و 7 كه با شبستان امام خميني (ره) مشترك است هم براي ورود و هم براي خروج زائران از حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

مدير حرم مطهر ادامه داد: در هاي 9 و 10 حرم مطهر براي ورود به شبستان امام خميني (ره) و در 8 براي خروج از شبستان به سمت خيابان ارم در اين ايام است.

حجت الاسلام و المسلمين عبدي در ارتباط با در هاي صحن صاحب الزمان (عج) و مسجد اعظم خاطرنشان كرد كليه اين درها شامل درهاي شماره 14، 17، 18 ، 22 و 24 هم ورود و هم خروج زائران را پشتيباني مي كند.

وي با اشاره به جمعيتي كه براي زيارت حرم مطهر و اقامه نماز در اين ايام به حرم مطهر مي آيند، گفت: نماز جماعت مغرب و عشاي اين ايام  در شبستان امام خميني (ره)، مسجد اعظم، صحن امام رضا عليه السلام ، جواد الائمه عليه السلام، ميدان آستانه و صحن فاطمي و نماز جماعت ظهر و عصر در شبستان امام خميني (ره)، مسجد اعظم، صحن امام رضا عليه السلام و صحن جواد الائمه عليه السلام برقرار است.

حجت الاسلام و المسلمين عبدي با درخواست از زائران براي مراقبت از اشيا و لوازم همراهشان گفت: امانت داري هاي حرم مطهر آماده دريافت امانات است و زائران مي توانند با خيالي آسوده به زيارت بپردازند.

وي همچنين با اشاره به افزايش تعداد كفشداري ها در اين ايام گفت: زائران با خيالي آسوده مي توانند كفش هاي خود را تحويل دهند و از حمل آن در فضاي حرم خودداري كنند .

مدير حرم مطهر خطاب به بانوان زائر نيز گفت: با توجه به لزوم حضور در حرم مطهر با حجاب برتر چادر، زائران گرامي براي بهره مندي از فضاي حرم بهتر است چادر به همراه خود داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha