شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ رئیس پلیس کربلا از آمادگی کامل استان های مرکزی و جنوبی عراق برای تامین امنیت این شهر در نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ژنرال غانم الحسيني در نشستی خبری با بیان اینکه ده‌ها هزار نفر از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در طرح امنیت کربلا ویژه نیمه شعبان شرکت می کنند، اظهار داشت: از نظر امنیتی شهر کربلا به چند بخش تقسیم می‌شود و در هر بخش چند هزار نفر از نیروهای اطلاعاتی و بازرسی بانوان حضور خواهند داشت.

وی، تعداد نیروهای شرکت کننده فقط در استان کربلا را 22 هزار نفر اعلام کرد و افزود: امسال شیوه های امنیت ما به خاطر شرایط خاص استان الانبار با سال های قبل متفاوت خواهد بود.

رئیس پلیس کربلا دامه داد: تمامی محله ها، کوچه ها و مناطق اطراف استان کربلا تحت پوشش امنیتی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات تامین امنیت کربلا در دو بخش میدانی و رسانه ای خواهد بود، خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از انتشار شایعات گروهی را برای پاسخ گویی در این زمینه آماده کرده ایم، لذا از تمامی شهروندان خواستاریم از انتشار شایعات به ویژه اخباری که از شبکه های ماهواره ای مخالف عراق پخش می شود، جلوگیری کنند.

الحسيني افزود: پلیس کربلا طی یک عملیات ویژه ده روزه، متهمین و افراد تحت تعقیب را دستگیر کرده است که پرونده بیشتر آن ها جنایی است.

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری ایجاد خطرات امنیتی توسط سلاح های دوربرد و نفوذ نیروهای تروریستی، نیروی هوایی نیز در این طرح شرکت خواهد داشت.

از سوی دیگر رئیس پلیس ذی قار از حضور 20 هزار نیرو برای تامین امنیت زائران نیمه شعبان در این استان خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با واحدهای امنیتی و هیئت های مذهبی در این زمینه انجام شده است.

استان های نجف اشرف، کوت و بابل نیز آمادگی خود را برای تامین امنیت کربلا اعلام کرده اند.

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha