دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضا مختاری

حوزه/ مدیر موسسه کتابشناسی شیعه با بیان این که مهمترین وظیفه در زمان غیبت عمل به تکالیف شرعی است گفت: کسی نمی تواند بگوید که منتظر ظهور هستم، ولی در کار او دزدی، رشوه و کم کاری باشد و باید بداند این اعمال با منتظر بودن سازگار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رضا مختاری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ایام شعبانیه با اشاره به راه‌های اشاعه معرفت مهدوی در جامعه گفت: یک راه این است که وظایفی را که شیعیان و منتظران واقعی که در عهد غیبت دارد در جامعه تبیین کنیم و شیعیان با این وظایف آشنا باشند.

وی بیان کرد: کتاب "مکیال المکارم" کتابی است که وظایفی که شیعیان در عهد غیبت دارند را بیان کرده و یکی از منابع خوب در این جهت است.

مدیر موسسه کتابشناسی شیعه با بیان اینکه مهمترین وظیفه در زمان غیبت عمل به تکلیف است گفت: برگزاری جشن و دم زدن از امام در صورتی ادعای صادقی خواهد بود که همراه با عمل باشد و این عمل نیز عمل به تکالیف شرعی است.

وی ابراز داشت: نمی‌شود که کسی بگوید که منتظر ظهور هستم، ولی در کارش دزدی، رشوه و کم کاری باشد و باید بداند این اعمال با منتظر بودن سازگار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری گفت: متأسفانه در روزگار ما تظاهر و ریاکاری زیاد شده و حقیقت‌گویی و محب صادق آنطور که باید باشد نیست.

وی با اشاره به تفاوت منجی در مذهب شیعیان با دیگر مذاهب و ادیان افزود: به نوعی همه مذاهب و ادیان به منجی و موعود منجی معتقدند و آنچه که مذهب شیعه را متمایز کرده این است که منجی در مذهب ما زنده و مشرف بر اعمال و رفتار شیعیان است.

مدیر موسسه کتابشناسی شیعه با بیان اینکه در جامعه شیعه توجه شدیدی به ظهور منجی وجود دارد گفت: در مذهب شیعه کوچک و بزرگ به وجود منجی معرفت و باور دارند و در انتظار ظهور منجی هستند، ولی در سایر ادیان این حقیقت معلوم و ملموس نیست.

وی مطرح کرد: انسان با امید زنده است و همین امید به نجات و رستگاری انسان را زنده و با نشاط می‌کند و باعث پویایی می‌شود.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha