دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
جوادی آملی

حوزه/ چهارمین همایش طبیب روحانی با محوریت نکوداشت آیت‌الله العظمی جوادی آملی ۲۰خردادماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلیمن نیکزاد عیسی‌زاده، مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این مطلب اظهارداشت: تا چند دهه قبل سلامت زیستی، روانی، و اجتماعی مهمترین شعارهای عرصه پزشکی را به خود اختصاص داده بود اما با به میدان آمدن دین به خصوص دین اسلام در حوزه پزشکی بعد دیگری در حوزه سلامت معنوی وارد شده که از آن به عنوان بعد سلامت معنوی یاد می‌شود.

وی  افزود: البته سلامت معنوی تنها مربوط به چند دهه اخیر نیست بلکه از زمان تاریخ بشر وجود داشته، از زمان ظهور اسلام نیز به این بعد از سلامت توجه شایانی شده است.

مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برگزاری همایش طبیب روحانی و گرامیداشت بزرگان روحانی که در بعد سلامت معنوی مورد توجه‌اند گامی برای ترویج و تأکید بر مفهوم سلامت معنوی می باشد.

وی با بیان این که همایش طبیب روحانی به منظور تقدیر از علمای ربانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سه دوره پیشین همایش طبیب روحانی از مقام حضرات آیات عظام بهجت، کشمیری و حسن‌زاده آملی تقدیر شده و در دوره چهارم قرار است ازحضرت آیت الله جوادی آملی تقدیر به عمل آید.

حجت الاسلام و المسلمین عیسی‌زاده افزود: این مراسم چهارشنبه 20 خرداد‌ماه با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، چهره‌ها‌ی برجسته علمی و مذهبی در سالن آمفی تأتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهدشد.

وی در پایان با اشاره به حضور پرشور اساتید  و دانشجویان  علوم پزشکی در این مراسم یادآورشد:  در این همایش ها  تلاش شده تا چهره ها و استادان شاگرد پرور حوزه های علمیه  که توجه جدی به سلامت معنوی هم دارند به جامعه دانشگاهی کشور بیشتر معرفی شود؛ که البته در دوره های قبل  این همایش با استقبال پر شور طلاب مواجه شده بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha