یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جوادی آملی

حوزه/ چهارمین همایش "طبیب روحانی" با محوریت نکوداشت آیت‌الله العظمی جوادی آملی و با حضور شخصیت های حوزوی، دانشگاهی و کشوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، چهارمین همایش "طبیب روحانی" با محوریت نکوداشت آیت‌الله العظمی جوادی آملی، امروز، 20 خردادماه، با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی، در سالن آمفی تأتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در ابتدای این همایش، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، سید هادی موسوی، دبیر اجرایی همایش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد همایش‌ طبیب روحانی، به قرائت پیام آیت الله حسن زاده آملی پرداخت.

دبیر اجرای چهارمین همایش طبیب روحانی با برجسته خواندن بُعد سلامت معنوی اظهار کرد: عالمان دینی کسانی هستند که همیشه این موارد را مورد توجه دارند.

وی افزود: طب روحانی به اصلاح نفس می‌پردازد و خدمات نوینی را به انسان ارائه می‌دهد لذا علوم پزشکی تهران یکی از برنامه‌های فرهنگی خود را در رابطه با سلامت معنوی به بحث طب روحانی و گرامیداشت طبیبان روحانی اختصاص داده‌است.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلیمن نیکزاد عیسی‌زاده، مسئول نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، گفت: در سه دوره پیشین همایش طبیب روحانی از مقام حضرات آیات عظام بهجت، کشمیری و حسن‌زاده آملی تقدیر شده است و همایش چهارم نیز به نکوداشت آیت‌الله العظمی جوادی آملی اختصاص یافته است.

حجج اسلام و المسلمین احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و زمانی قمشه ای، از شاگردان حضرت آیت الله جوادی آملی،  از دیگر سخنرانان همایش طبیب روحانی بودند که به تبیین ابعاد شخصیتی این مرجع تقلید پرداختند.

برپایه این گزارش، شرکت کنندگان در همایش چهارم "طبیب روحانی" همچنین از بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی بهره مند شدند.


انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha