دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ منتظران واقعی کسانی هستند که به وظایف دینی، اجتماعی و سیاسی خود آشنا بوده و به آن عمل می کنند و علاوه بر انجام تکالیف فردی، نسبت به جامعه نیز احساس مسئولیت و دلسوزی دارند.

حجت الاسلام حمید رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، با بیان اینکه امام معصوم(ع) حاضر و غایب ندارد، گفت: علت اصلی غیبت امام زمان(ع) عدم وجود بستر و شرایط لازم است و ما باید این شرایط را آماده کنیم. یکی از مقدمات آماده سازی شرایط ظهور، ارتقای سطح علمی، معرفتی و عقلی آحاد بشر است.

وی افزود: علی الظاهر امام(ع) از منظر و دیدگان مردم غایب است. اما امامت در ظاهر نیست، بلکه اصل امامت در باطن بوده و بر ما ولایت دارد، ولایتی که ما را قلباً به حبل الله متصل می کند و به تعبیر آیت الله حق شناس(ره)، برای اولیای خدا مسئله غیبت معنا ندارد، چرا که آنها علی الدوام، خودشان را در محضر حضرت ولیعصر(عج) می بینند.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: حضرات معصومین(علیهم السلام) براعمال ما احاطه دارند. حال اگر مومنین به این معرفت رسیدند که همه اعمال شان در محضر امام زمان(عج) ثبت می شود، دیگر برای آنها غیبت معنایی نخواهد داشت و نتیجه اش این می شود که سعی می کنند کارهایشان مرضی ولایت و امامت باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران با اشاره به اینکه وظیفه ما در عصر غیبت اصلاح امور جامعه است، گفت: مقدمه اصلاح جامعه، اصلاح و تهذیب و خودسازی است. منتظران واقعی کسانی هستند که به وظایف دینی، اجتماعی و سیاسی خود آشنا بوده و به آن عمل می کنند و علاوه بر انجام تکالیف فردی، نسبت به جامعه نیز احساس مسئولیت و دلسوزی دارند. مگر نه این است که یکی از آثار حکومتی حضرت ایجاد شرایط و بستر مناسب برای انجام تکالیف دینی مردم می باشد، پس ما باید به تکالیف دینی مان به نحو مطلوب که موجب رضایت امام زمان(عج) است، عمل کنیم.

حجت الاسلام رحیمی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است، گفت: این نظام در طول حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) می باشد، چرا که به همگان ثابت کرد دین اسلام، دین امر به معروف و نهی از منکر است. دین اسلام، دینی اجتماعی است. در عین حال که دین اسلام هم جهت فردگرایی دارد و هم  اجتماعی. طبق آیه قرآن که می فرماید «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ»، و « رُحَماءُ بَيْنَهُمْ » یعنی با هم مهربان و نسبت به هم رحیم باشید.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha