جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: اساتید، تنها به بیان تفسیر اکتفا نکنند؛ چراکه انتظارات مردم از روحانیت بالاست و باید به بیان نیازهای روز مردم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز در نشست مفسران و اساتید برتر حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزارشد اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و از امتیازات این ماه این است که نفس مهمانان این ماه، ثواب تسبیح خداوند متعال را دارد.

وی ادامه داد: نفس انسان ها در ماه شعبان، لازمه حیات ماست؛ اما در ماه مبارک رمضان، هر نفس، ثواب ذکر سبحان الله را دارد که از امتیازات این ماه می باشد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایت از نبی مکرم اسلام(ص)، اذعان داشت: حضرت در این روایت فرموده است: «اعمالکم فیه مقبوله و دعائکم فیه مستجاب/ اعمال شما در این ماه مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد و دعاهای شما مستجاب می‌شود»

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: ماه رمضان، ماه نزول تمام کتب آسمانی است و کتب دیگر آسمانی نیز در این ماه نازل شده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جامعیت قرآن کریم، خاطرنشان ساخت: قرآن مجموعه ای است که تمام امور اعتقادی و اخلاقی در آن جمع شده است.

آیت الله مقتدایی افزود: قرآن کتابی آسمانی است که اختصاص به قوم و زمان خاصی ندارد و به مسائل گوناگونی در آن اشاره شده است که بسیار قابل استفاده است.

وی با اشاره به حضور اساتید حوزه در استان های کشور، تصریح کرد: این حرکت، توفیق عظیمی است که نصیب شما شده و باید قدردان آن باشید؛ البته باید مقدمات آن فراهم شده و شأنیت اساتید حوزه علمیه قم حفظ شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: صدا و سیما باید بر روی این برنامه ها، برنامه ریزی کرده و آن را تحت پوشش قرار دهد.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: اساتید تنها به بیان تفسیر اکتفا نکنند؛ چراکه انتظارات مردم از روحانیت بالاست و باید به بیان نیازهای روز مردم پرداخت.

قائم مقام  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: باید مطالبی برای مردم عنوان شود که نیاز آنان بوده و مشکلی از مشکلات آنان رفع شود.

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: از موضوعات گوناگونی که در قرآن کریم آمده، برای مردم سخن بگویید تا مطالبی جامع و کامل به آنان عرضه شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در پایان ابراز داشت: از این توفیق به دست آمده، کمال بهره را برای دنیا و آخرت خود ببرید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha