جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه مردم قم مردمی انقلابی و کم توقع هستند، خاطرنشان کرد: اگر مسئولین نیت خالصانه در خدمت داشته باشند از سوی مراجع عظام و مردم قم همراهی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی در دیدار فریدون همتی سرپرست استانداری قم با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم، فرمایشات معصومین علیهم السلام در رابطه با این شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: شهر قم حرم اهل بیت است.

وی وجود حرم مطهر کریمه ی اهل بیت (س) در قم را عنایت ویژه خداوند به مردم این شهر دانست و افزود: بنا بر احادیث و روایات کسی که حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حوزه علمیه و مراجع بزرگوار تقلید را از دیگر ویژگی های برجسته و منحصربفرد قم برشمرد و تصریح کرد: اگر هر یک از اساتید بزرگ حوزه ی قم در استانی دیگر باشد، محور فعالیت ها در آن استان خواهد بود.

نائب رئیس جامعه مدرسین جنبه بین المللی قم در زمینه ی مطالب پژوهشی و نشریات تولید شده در این شهر را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: پژوهش های دینی اساتید قم در همه ی کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار می گیرند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: چنین امتیازات و ویژگی هایی مدیریت قم را بسیار حساس نموده است.

وی با بیان اینکه مردم قم مردمی انقلابی و کم توقع هستند، خاطرنشان کرد: اگر مسئولین نیت خالصانه در خدمت داشته باشند از سوی مراجع عظام و مردم قم همراهی خواهند شد.

عضو جامعه ی مدرسین حوزه علمیه همچنین با ابراز خرسندی از عملکرد دولت تدبیر و امید، بهبود شرایط کشور در زمینه های اقتصادی، مسائل داخلی و بین المللی را مورد توجه قرار داد و افزود: دولت طی دو سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور به قم و دیدار  وی  با مراجع عظام و حوزویان خاطرنشان کرد: بیان دکتر روحانی مبنی بر نصب العین قراردادن رهنمودهای مراجع عظام و ارتباط وی با روحانیت بسیار حائز اهمیت است.

فریدون همتی سرپرست استانداری قم نیز دیدار با مراجع تقلید را مایه ی دلگرمی برای خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: امیدوارم با دعای خیر مراجع عظام تقلید و بهره گیری از رهنمودهای ایشان بتوانم قدم های نیک برای شهر مقدس قم بردارم.

مشاور عالی وزیر کشور خود را خادم حوزه علمیه و مراجع عظام دانست و تصریح کرد: خدمت گذاری در شهر کریمه ی اهل بیت توفیق الهی است و در راستای عمل به وظایف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha