جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: امروز تبلیغ وظیفه هر مبلغ دینی است و باید ناملایمات این کار را به خاطر خدا تحمل کند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه تبلیغ از خصایص و مأموریت‌های انبیا و اولیا خدا است گفت: ویژگی همه انبیا مبلغ بودن و تبلیغ مبدأ و معاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ تحصیل رضایت امام زمان(عج) است بیان کرد: مبلغ موفق کسی است که قبل از احساس خستگی تبسم بر امت پیامبر(ص) بر چهره او مزین شده باشد.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به آیه 112سوره توبه گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید" وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ " " و شايسته نيست مؤمنان همگى [براى جهاد] كوچ كنند پس چرا از هر فرقه‏اى از آنان دسته‏اى كوچ نمى‏كنند تا [دسته‏اى بمانند و] در دين آگاهى پيدا كنند و قوم خود را وقتى به سوى آنان بازگشتند بيم دهند باشد تا آنان [از كيفر الهى] بترسند".

وی ادامه داد: امروز در جبهه فرهنگ ناب محمدی (ص)، برای مقابله با اسلام آمریکایی و سکولار نیاز است که همگان در یک حرکت بصیرت افزایی و روشنگرانه بکوشیم.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: مبلغ نیکو کسی است که قبل از اینکه سبک زندگی اسلامی را بیان کند مردم آداب اسلامی را در او بیابند.

وی با اشاره به اینکه امروز تبلیغ می‌تواند فرایندی را به وجود بیاورد که اسلام برای مبارزه با استکبار برنامه داشته باشد گفت: اگر در تبلیغ بحث ظالم و مظلوم مشخص نشود و موسی(ع) و فرعون زمان و حزب شیطان و الله برای مردم تبیین نگردد این تبلیغ ناقص و ناکارآمد است.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: اگر در تبلیغ از بزرگ شهید عالم اسلام امیرالمؤمنین علی(ع) سخن می‌گوییم باید این سخن را در جامعه تبیین کنیم که هرکسی رفتاری علی گونه داشته باشد باب شهادت و باب سعادت برای او باز است.

مبلغ باید با کلیدواژه‌های سیاست روز آشنا باشد

وی ابراز داشت: مبلغ باید با کلیدواژه‌های سیاست روز آشنا باشد و بعد از گفتن آیات و روایات و نقل زندگی بزرگان دین از این کلیدواژه‌ها بهره ببرد.

رهبر معظم انقلاب بزرگ مبلغ جهان اسلام

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه مراجع تقلید، بزرگ مبلغان جهان اسلام هستند و امروز بزرگ‌ترین جایگاه تبلیغ اختصاص به پیشوای مسلمین جهان اسلام دارد گفت: بزرگ مبلغ جهان اسلام با تدبیر و مدیریت می‌خروشد و بیانات گهربار ایشان مبتنی بر عقلانیت و فطرت و اقتباس از قرآن و روایات، دشمن را به همگان می‌شناساند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ بزرگ‌ترین سلاح برای هموار نمودن مشکلات جامعه اسلامی است گفت: امروز تبلیغ وظیفه هر مبلغ دینی است و باید ناملایمات این کار را به خاطر خدا تحمل کند.

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد: تبلیغ نباید محصور در منبر باشد، بلکه یک مبلغ باید به صورت چهره به چهره، در کلاس و یا حضور در خانه به تبلیغ دین بپردازد.

وی با بیان اینکه یک مبلغ خوب باید برای همه اقشار جامعه برنامه داشته باشد گفت: تبلیغ برای نوجوانان، جوانان، بازاریان، ورزشکاران، دانشجویان و ... عمده فعالیت‌های مبلغ محسوب می‌شود و هر کدام نیازمند محتوای اختصاص‌یافته به خود می‌باشد.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه فریاد تبلیغ غفلت زدگان را از خواب بیدار می‌کند گفت: مبلغان چون پرتو نور خورشید از شهر قم و از کنار فقه و فقاهت به داخل و خارج کشور می‌روند و امت اسلامی را به وحدت و انسجام دعوت کرده و آنها را نسبت به دشمنان روشن می‌کنند.

وی بیان کرد: در اینجا باید از مبلغینی که در دوران دفاع مقدس با حضور در کنار رزمندگان از منبر شهادت بالا رفته و ردائی از ترکش و گلوله بر دوش کشیده، درس مکاسب را رها کرده و به دنبال مکاسبی خون بار به جهاد و مبارزه پرداختند و از مبلغینی که توسط تروریست‌ها به جرم دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع) ترور شدند یاد کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha