سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله اشرفی شاهرودی

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: روزه و برنامه هاي ماه رمضان، یکی از بزرگترين درس ها و عبرت هایی است كه بايد نسبت به آنها تفكر كنيم.

آيت الله اشرفي شاهرودي، استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان در گفتگو با خبرگزاري «حوزه»، در مشهد با بيان اينكه بي شك ماه رمضان علاوه بر عظمتي كه خداوند براي شب و روزش قرار داده و پيامبر (ص) در خطبه خود نسبت به ماه مبارک رمضان اشاره فرموده اند، گفت: بدون ترديد روحانيون مبلغ به عنوان ادامه دهندگان راه ائمه (ع) مي بايست اين نكته و وديعه را به مردم برسانند.

وي افزود: طلبه اي كه سرباز امام عصر (عج) است بايد براي ترويج دين همت گمارد و بر اين امر تكيه كند كه خداوند شاهد كار اوست.

اين استاد حوزه علميه خراسان با اشاره به اينكه تبليغ دين و ابلاغ و ارائه احكام و اعتقادات وظيفه عقلي و شرعي است، گفت: مبلغان به صورتي ويژه سعي كنند اخلاص داشته باشند تا كارشان در حساب اعمالشان بيايد و بدانند كه اين امر نتيجه بخش خواهد بود.

آيت الله اشرفي شاهرودي در ادامه به جوانان و اقشار مردم توصيه كرد: بايد بدانيم همانطور كه اماكن و يا فرصت هاي دنيا گوناگون است، در بين ایام سال نيز ماه رمضان فرصتي مغتم می باشد که خدا براي ما فراهم کرده  است.

وي افزود: اين ماه بسيار ارزشمند است و پيامبر اكرم (ص) نفس كشيدن و خواب در اين ماه را تسبيح دانسته اند به همين جهت بايد از اين فرصت استفاده كرد و خودسازي كنيم و به ياد فقيران باشيم.

اين استاد حوزه علميه خراسان با اشاره به اينكه مي بايست با خود فكر كنيم و متوجه باشيم كه روزه سازنده است و ما را به ياد قيامت و گرسنگي و تشنگي نيازمندان مي اندازد، خاطر نشان كرد: به راستي روزه و برنامه هاي ماه رمضان بزرگترين درس و عبرت است كه بايد نسبت به اين امر تفكر كنيم و به آن توجه داشته باشيم.

وي خاطرنشان ساخت: در ماه رمضان مردم باید با بهره بردن از عبادت ها، قرائت قرآن، يادگرفتن معارف و مسائل ديني و... در زمینه خودسازی فعالتی نموده و نگذرانند كه عمرشان به بطالت بگذرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha