شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمود فقیهی سازمان تبلیغات اصفهان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، با اشاره به فعالیت های امور اعزام مبلغین استان اصفهان، گفت: در سال 93، تعداد 3هزار نفر از روحانيون واجد شرايط به روستاها و مناطق مختلف استان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود فقیهی، ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت اول تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ غنی و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی، به فرمان امام خمینی(ره) در تاریخ یکم تیرماه 1360 تاسیس گردید.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی چشم اندازی را در پیش گرفته است که در افق این چشم انداز سازمانی پويا، بالنده، نوآور و به دور از كميت هاي متراكم و فارغ از تصدي گري، متعامل با نهاد و دستگاه هاي فرهنگي، حوزه هاي علميه، نخبگان عرصه دين، روحانيت معظم،‌ كانون‌ها و تشكل‌هاي ديني- قرآني تأثيرگذار می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان در تعامل خود جهت انسجام فعاليت هاي تبليغ دين و بهره مندي از سامانه‌هاي مطالعاتي و تحقيقاتي در زمينه هاي جريان شناسي، مخاطب شناسي و نياز شناسي جامعه توجه خاص دارد؛ تصریح کرد: بهره مندي از شيوه هاي علمي و فناوري هاي نوين و توانا در بكارگيري هنر متعهد و نشر مكتوب از شاخصه هاو اهداف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی، در ادامه با اشاره به امور اعزام مبلغین استان اصفهان، گفت: در سال 93، تعداد 3هزار نفر از روحانيون واجد شرايط به روستاها و مناطق مختلف استان اعزام شده اند که از این تعداد بیش از 900 نفر از خانم های مبلغه بودند.

وی افزود: حدود 110 نفر ازمبلغین در مناطق فاقد روحاني مستقر ومشغول انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي شده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مبلغان ديني در  مناسبت‌هاي مختلف از جمله ايام فاطميه، طرح اوقات فراغت، مبعث حضرت رسول (ص)، ماه رمضان، هفته ولايت، ایام محرم، دهه فجر، دهه آخر صفر، اعزام امام جماعت به ادارات، مساجد استان و غيره اعزام می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: برگزاری گفتمان های دینی همراه با پاسخ گویی به شبهات دینی جزء برنامه های اصلی این سازمان درمدارس است که با هدف پاسخ گویی حضوری به سوالات و شبهات و نیازهای فکری نسل جوان و ایجاد فضای گفت و گو و هم اندیشی بین ائمه جماعات، مربیان و اساتید با جوانان و نوجوانان حول محور دین برگزار می گردد.

وی به شکل گیری مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در سطح استان اصفهان و فعالیت های واحد آموزش و پژوهش در این واحدهای آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: در استان اصفهان 9 باب مدرسه صدرا شامل تعداد 5 مدرسه دخترانه و 4 مدرسه پسرانه در مقطع متوسطه ( نوبت دوم) دایر شده است و بیش از 700 نفر دانش آموز درحال تحصیل می باشند که سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر به دنبال توسعه کیفی این مدارس می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha