یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
نوقلم

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از انتشار نشریه "نوقلم" بصورت الکتونیکی و بارگذاری آن بر روی پایگاه مرسلات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، فریبرز راهدان، در جمع خبرنگاران‌ با اشاره به پیشینه انتشار نشریه الکترونیکی نوقلم، گفت: «نوقلم» در دوره‌ نخست انتشار خود با توجه به نیاز حوزویان اصفهان به ارتقای توانمندی و مهارت نویسندگی، بستری را فراهم کرد تا طلاب جوان وارد فضای نوشتن روشمند و علمی شوند و قوت‌ها و ضعف‌های خود را در این حوزه بیابند.

وی افزود: خوشبختانه این مهم تحقق یافت و حاصل آن، تربیت تعدادی از طلاب جوان در امر نویسندگی علمی بود؛ نویسندگانی که اکنون و پس از قریب یک دهه از آغاز این مسیر، در زمره نویسندگان مقاله در نشریات ترویجی و پژوهشی کشور قرار گرفته‌اند.

راهدان همچنین با اشاره به تداوم کار نشریه «نوقلم»، ادامه داد: بسترسازی برای ورود نوقلمان به حوزه تبلیغ و نشر مکتوب یک نیاز همیشگی و مداوم است و پژوهشکده مطالعات اسلامی در همین راستا این حرکت مبارک را ادامه داده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی افزود: به منظور صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، انتشار این نشریه در دوره دوم فعالیت در قالب نشر الکترونیکی انجام می‌شود.

وی، نشریه «نوقلم» را یک کارگاه عملی مهارت‌افزایی برشمرد و تأکید کرد: «نوقلم» یک نشریه‌ تخصصی نیست، بلکه یک حامل فرهنگی است که ضمن توجّه به محتوا و مضمون مطالب در راستای تبیین و ترویج معارف اهل‌بیت(ع)، سعی دارد، نشریه را به بستری برای کارورزی نوقلمان حوزوی تبدیل نماید. در همین راستا، نوشته‌ها و مطالب دریافتی در دو نوبت ویرایش می‌شوند؛ یکی ویرایش محتوایی و دیگری ویرایش ادبی. نتیجه‌ اصلاح و ویرایش نیز در اختیار نویسنده قرار می‌گیرد تا بتواند در یک فرایند تعاملی با متخصصان، نقاط قوت و ضعف نوشته‌ خویش را استخراج نماید و مسیر مهارت‌افزایی را با اطمینان بیشتری بپیماید.

رئیس پژوهشکده مطالعات اسلامی همچنین گفت: برای ارتقای سطح مهارتی نویسندگان، در چند نوبت کارگاه‌های متمرکز روش تدوین مقاله علمی، هم در بخش محتوایی و هم در بخش شکلی، با حضور اساتید برگزار شده و شرکت‌کنندگان دانش و مهارت علمی و عملی تدوین مقاله را آموخته‌اند.

راهدان، استقبال طلاب را از این نشریه خوب توصیف کرد و گفت: «نوقلم» هم در بخش دریافت مقاله و هم در بخش مخاطب توفیق خوبی داشته است و مطابق آمار ارائه شده در سایت مرسلات، این نشریه در زمره پرمخاطب‌ترین بخش این سایت بوده است.

وی از طلاب و علاقه‌مندان خواست با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.morsalat.ir  ضمن آشنایی با این نشریه و استفاده از مقالات بارگذاری‌شده، با رعایت فرآیند ارسال مقاله که در شیوه‌نامه مربوطه در سایت قرارداده شده، مقالات خود را برای نشریه ارسال نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha