دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 352197
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
حجت الاسلام حسن بابایی - تبلیغات اصفهان

مدیر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان از اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی ازمنکر همزمان با ماه ضیافت الهی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی، ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی فرهنگی، تبلیغی است که پس از انقلاب اسلامی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی در کشور تأسیس شد.

وی افزود: سازمان در بدو تأسیس، همان طور که در حکم امام خمینی(ره) خطاب به آیت‌الله جنتی آمده، برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه، سازماندهی کردن و ایجاد جایگاه خاصی بدین منظور فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان درباره اعزام مبلغان به مراکز مختلف استان گفت:  اعزام مبلغ به دو صورت انجام می شود، یکی به عنوان روحانی مستقر که تحت عنوان طرح هجرت از آن یاد می شود، دیگری اعزام مبلغ به صورت فصلی و مناسبتی است.

استقرار 110 روحانی در روستاهای اصفهان

وی اظهار داشت: در حال حاضر 110 روحانی در روستاهای استان اصفهان مستقر هستند و به تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) می پردازند.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به ساماندهی و صدور مجوز برای 5200 هیئت مذهبی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: در سال 1393 پنج دوره آموزشی در شهر اصفهان و به همین میزان در شهرستان های دیگر استان، برای مدیران هیئات مذهبی برگزار گردید.

وی، همچنین به شناسایی، ساماندهی و اختصاص کارت مداحی به حدود 8 هزار مداح برادر و 4هزار مداح خواهر در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: دوره تخصصی مداحی با موضوعات مقتل شناسی، مناسبت های مذهبی، تاریخ اسلام و خصوصا موضوع آسیب شناسی عزاداری بصورت متمرکز برگزار گردید و در این دوره آموزشی مداحان با رسالت مداحی، همچنین بایدها و نبایدهای مداحی آشنا شدند.

وی تاکید کرد: استفاده از مشارکت نهادهای فرهنگی مردمی به ویژه هماهنگی با شورای هیات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی و اتحادیه انجمن های اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان از اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ماه ضیافت الهی در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح از نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) آغاز می شود و تا بیست و سوم ماه رمضان با کمک هیئات مذهبی استان به اجرا در می آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha