شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امر به معروف

حوزه/ در نظام جمهوری اسلامی، مسئولین باید از آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کرده و در راستای ترویج و احیای این فریضه گام بردارند.

حجت الاسلام محمدرضا رضوانی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ی همگانی است، گفت: با اینکه فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروعات دینی است، اما زنده نگهداشتن آن در جامعه باعث احیاء دین و عزت مؤمنین خواهد بود. در برخی روایات آمده که دین خدا به واسطه ی همین فریضه قوام می یابد و از انحراف مصون می ماند.

وی افزود: هرگونه بی توجهی به این امر، باعث کم رنگ شدن ارزش های دینی در جامعه خواهد شد و بالعکس اگر به این فریضه ی مهم بها داده شود، به طوری که جزء جدایی ناپذیر فرهنگ جامعه اسلامی گردد، آن گاه ضمن حفظ ارزش های دینی، باعث ایجاد فضایی امن توأم بانشاط برای همه خواهد شد.

استاد مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران ادامه داد: ترویج سبک زندگی اسلامی، تشویق جوانان به اقامه نماز، جلوگیری از اشاعه ی فساد و فحشا، جلوگیری از وقوع جرایم مالی و... همگی با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود و این وظیفه مهم بر عهده تک تک مسلمین قرار داده شده است.

حجت الاسلام رضوانی پور با اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت به خاطر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند، لذا احیای این فریضه مختص عده ای خاص نیست، بلکه همه مسلمین مسئول احیای آن هستند.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب مردم برای عمل به این فریضه می تواند به طرق مختلفی چون تألیف کتاب، تبلیغ زبانی و ... صورت بگیرد، ولی مهمتر از همه این موارد، دعوت عملی است؛ یعنی در عمل و رفتار خویش طوری قدم برداریم که مصداق بارز آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

این استاد حوزه با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولین از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مسئولین باید از آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت کرده و در راستای ترویج و احیای این فریضه گام بردارند.

حجت الاسلام رضوانی پور تاکید کرد: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر جامعه اصلاح می گردد و ما شاهد بروز ثمرات پر خیر و برکت آن و پیشرفت جامعه اسلامی در همه امور اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha