سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
محمودی کرمانی‌ها

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کرمانی‌ها قم گفت: امروز جوامع غربی به بن‌بست رسیده و به سمت معنویت روی آورده‌اند، این گرایش را در کشور خود نیز می‌بینیم که میل مردم به سمت معنویت افزایش یافته است.

حجت الاسلام محمودی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه امروز حقیقتاً مردم به سمت معنویت روی آورده‌اند گفت: جوامع غربی در بعد خلاء معنویت به بن‌بست رسیده و به سمت معنویت روی آورده‌اند و آنان به خوبی دریافته اند راز سربلندی ملت ایران اهتمام به معنویت و خدا محوری است.

وی با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ دین و گرایش به سمت معنویت است گفت: در این زمان مبلغین باید مهم‌ترین موضوعات را از منابع معتبر مانند قرآن به مردم و جوانان بگویند و از تعریف کردن خواب و اوهام پرهیز نمایند.

مدیر مدرسه علمیه کرمانی‌ها با اشاره به اینکه نوجوانان تشنه استدلال هستند افزود: مبلغ باید دارای ویژگی تسلط بر مبانی قرآنی و شیعه باشد و نباید نسبت به مبانی اعتقادی کوتاهی کند.

وی با بیان این که ابتدا باید جوانان مبدأ و معاد را باور کنند تا بعد به احکام دین عمل کنند گفت: در ماه رمضان و ایام تبلیغ، تنها نباید به بیان احکام پرداخت، بلکه باید روی اعتقاد جوانان کار شود تا آنها جذب دین شوند.

حجت الاسلام محمودی گفت: مردم توقع دارند زمانی که طلبه‌ای از حوزه علمیه قم برای تبلیغ می‌رود با مبانی نظام و رهبری آشنایی کامل داشته باشد و به گونه‌ای رفتار کند که مردم را با رفتار و گفتارش عاشق نظام کند.

وی گفت: ما امروز هرچه داریم از شهدا و امام(ره) است و مردم توقع دارند که روحانی از شهدا بگوید و اگر روحانی از شهدا و امام(ره) نگوید نسبت به خون شهدا ناشکری کرده است.

مدیر مدرسه علمیه کرمانی‌ها با اشاره به اینکه یک مبلغ باید از امام زمان(عج) و مهدویت سخن بگوید گفت: اگر ما مردم را مردم منتظری بار بیاوریم و بفهمند که امام زمان کیست و هرچه داریم از اوست خود به خود به احکام و واجبات عمل می‌کنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha