جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برزین ضرغامی دبیر نمایشگاه قرآن

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از شرکت 80 موسسه و مرکز حوزوی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، برزین ضرغامی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هفتم ماه مبارک رمضان تا 27 این ماه، در محل باغ موزه دفاع مقدس در تهران برگزار می شود.

وی  با اشاره به این که سال گذشته بخش حوزوی نمایشگاه، فعالیت های خوبی ارائه داد، افزود: امسال این فعالیت ها بهتر و متنوع تر شده و حدود 80 موسسه حوزوی در نمایشگاه امسال حضور فعال و جدی خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: در بخش حوزوی نمایشگاه برنامه هایی چون رونمایی از آثار جدید قرآنی، تجلیل از خادمان قرآن و عترت حوزه ها، شب شعر حوزه، معرفی مفسران برتر قرآنی و همچنین بحث مشاوره های قرآنی و پاسخگویی به سئوالات و شبهات با حضور بیش از هفتاد کارشناس حوزوی اجرا می شود.

ضرغامی اضافه کرد: بخش نهادها و سازمان ها نیز نسبت به سال گذشته تقویت شده و حضور بهتری را از آنها شاهد خواهیم بود.البته باید تلاش کنیم آسیب ها در حوزه های قرآنی شناسایی و در این حوزه رفتارسازی در بین قشرهای قرآنی ایجاد گردد.

وی افزود: امسال در بخش هنری نیز مسال برنامه ریزی ها و فعالیت ها گسترده تر شده و 114اثر هنری ویژه از هنرمندان پیسکسوت در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: در بخش هنری خیمه سینما طراحی شده و فیلم های دینی از جمله فیلم رستاخیز به مناسبت عید فطر ، از روز 24ماه رمضان اکران می شود، همچنین 3 هزار اثر در حوزه های مختلف از آثار فاخر هنری نیز در معرض دید عموم قرار داده می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: در بخش فعالیت های کودک و نوجوان سعی شده با مشارکت نهادهای مرتبط از جمله آموزش و پرورش محصولات و برنامه های متنوعی ارائه گردد.

وی با اشاره به این که بخش عفاف و حجاب امسال به نمایشگاه قرآن اضافه شده، گفت: برخی از آثار برگزیده در جشنواره های مد و لباس نیز در این بخش به مردم معرفی و عرضه خواهد شد.

ضرغامی اظهار داشت: در بخش بین الملل کشورهای عراق، سوریه، بوسنی، ترکیه، افغانستان، اندونزی، مالزی و ... محصولات دینی خود را عرضه خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha