یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسین نوش آبادی - فرهنگ و ارشاد

حوزه/ این مقام مسئول وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه باید از این فرهنگ برای اعتلای قم استفاده کرد، گفت: حوزه علمیه قم به عنوان نقطه اتصال فرهنگ با سایر استان ها، از بزرگترین پایگاه های دینی و فرهنگی بوده و باید از برنامه های این حوزه مقدس، بیشترین بهره را ببرید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین نوش آبادی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: قم از جایگاه عظیمی به خاطر وجود آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و حضور مراجع، علما و حوزه علمیه برخوردار است و باید برای اعتلای فرهنگ و استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی در راستای تقویت بنیه فرهنگی آن نهایت تلاش را کرد.

وی ابراز داشت: قم ظرفیت بزرگ فرهنگی و کانون اخلاق، علم و مهد علمای فرهیخته و تواناست و ویژگی های خاص فکری و معنوی در آن وجود دارد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه باید از این فرهنگ برای اعتلای قم استفاده کرد، خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه قم به عنوان نقطه اتصال فرهنگ با سایر استان ها، از بزرگترین پایگاه های دینی و فرهنگی بوده و باید از برنامه های این حوزه مقدس، بیشترین بهره را ببرید.

نوش آبادی تصریح کرد: استفاده از برنامه های حوزه علمیه، از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم بوده تا بتواند به زیرساخت های فرهنگی کشور بهبود بخشیده و تعالی بخش موضوع فرهنگ باشد.

وی با بیان این مطلب که انتظار از حوزه های علمیه برای پیشرفت فرهنگ کشور بالاست، ادامه داد: بزرگان دین و حوزه های علمیه تا به امروز توانسته اند نقش موثری در ارتقاء سطح فرهنگی کشور ارائه کنند؛ چراکه همه می دانیم، علما مرزبانان حقیقی فرهنگ دینی به شمار می روند.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به ایراد سخن پرداخت و گفت: قم بزرگترین مرکز نشر آثار و پایگاه اصلی نظریه پردازی دینی، اجتماعی، بین المللی، فرهنگی و چاپ نشر کتاب در حوزه دین است؛ بنابراین باید از این ظرفیت ها برای سربلندی استان قم استفاده کرد.

وی با بیان اشاره به ظرفیت بزرگ فرهنگی در قم، اظهار داشت: قم به عنوان بزرگترین  قطب فرهنگی کشور معرفی شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد آن، نیازمند مدیرانی با لیاقت است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد ابراز داشت: در گذشته حجت الاسلام و المسلمین ایزدپناه با سوابق درخشان، توانسته برنامه های خوبی در ابعاد و زیرساخت های فرهنگی به مرحله اجرا برساند.

صالحی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم، همان سیاست های گذشته را ادامه داده و بهتر از آن در ارتقاء فرهنگ قم فعالیت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha