پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بر لزوم توجه همگان به بهبود وضع معیشتی فقرا و نیازمندان جامعه در ماه مبارک رمضان به عنوان ماه ضیافت الله تاکید کرد.

آیت الله بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به آیات نورانی قرآن و روایات متعدد صادره از ناحیه ائمه اطهار(ع) به خوبی متوجه می شویم که یکی از نشانه های انسان مؤمن این است که در هیچ وضعی نسبت به زندگی و معیشت خواهران و برادران دینی خود بی تفاوت نیست و به سهم خود در رفع نیازمندی های آن ها می کوشد.

وی همچنین با تاکید بر این که احسان و انفاق به نیازمندان از ثمرات درخت ایمان و تقواست، افزود:خدای متعال در قرآن کریم، کمک به محرومان را از ویژگی های اصلی پرهیزکاران و متقین عنوان نموده و به صراحت بیان می دارد که انفاق در همه حال باید مورد توجه مؤمنین و مؤمنات باشد باشد.

وی روزها و شب های پرفضیلت ماه رمضان را بهترین فرصت برای اهتمام به انفاق و یاری رساندن به محرومان جامعه دانست و گفت: بی شک روزه داری که علاوه بر امساک از خوردن و آشامیدن و پرهیز از ارتکاب محرمات به مساله انفاق و دستگیری از نیازمندان توجه دارد، ارزش روزه او چندین برابر کسی است که به این مهم اهتمام جدی ندارد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در وضع اقتصادی کنونی، برخی از خانواده ها از حیث معیشتی در وضع نابه سامانی به سر می برند، تصریح کرد: در ماه ضیافت الهی بکوشیم خالصانه و در حد وسع و توان خود به اشخاص نیازمند و خانواده های فقیر و محروم جامعه رسیدگی کرده و تا آن جا که دستمان می رسد ، گره ای هر چند کوچک از زندگی پرمشقت آن ها بگشاییم تا به این وسیله نزد خداوند و اهل بیت(ع) مقام و منزلت بهتری کسب کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha