چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام آلبکل اهواز

حوزه/ امروزه ناشران و عرضه کنندگان آثار دینی، به جای پرداختن و اهمیت دادن به محتوا، در تلاش برای تجاری سازی این آثار هستند، این مسئله سبب شده تا مردم از مضامین بلند و آسمانی قرآن دور شوند.

حجت الاسلام علی آلبکل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نزول قرآن در ماه رمضان را یکی از ویژگی های منحصر به فرد های این ماه دانست و اظهار داشت: اینکه خداوند قرآن را در ماه مبارک رمضان نازل کرده، نشانه و پیام بزرگی را در پی داشته و معنی و مفهوم آن این است که باید به این کتاب آسمانی توجه خاصی کرد.

این کارشناس حوزوی، با بیان این که، قرآن نباید مظلوم و مهجور بماند، تصریح کرد: مهجور ماندن قرآن صرفا به خاطر نخواندن آیات و سوره های این کتاب شریف نیست، این مظلومیت ریشه در عدم تعقل، تدبر و عمل کردن به مضامین بلند قرآن دارد که باید مبلغین و طلاب حوزه های علمیه در این خصوص گام های مهمی را بردارد.

وی، شرح و بیان تفاسیر قرآن را یکی از راه های ترویج مبانی این کتاب مقدس عنوان کرد و افزود: عظمت ماه مبارک رمضان صرفا برای روزه داری نیست؛ بلکه بزرگی آن، به جهت نزول قرآن کریم است؛ از این رو مبلغین وظیفه دارند تا با شرح و بیان تفاسیر آیات قرآن، مردم را از درون مایه های معنوی برترین کتاب آسمانی، بهره مند سازند.

حجت الاسلام آلبکل، با بیان این که قرآن کریم، بهترین اهرم برای ایجاد ارتباط بندگان با معبود یگانه است، گفت: قرآن، کتاب هدایت انسان ها بوده و سعی همه دردمندان و دغدغه داران دینی، باید بر ترویج معارف این کتاب مقدس برای آشتی بشر معاصر با معنویت و دین گرایی باشد.

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش حوزه های علمیه به تدریس قرآن به عنوان یکی از دروس اصلی حوزه، تصریح کرد: از آنجایی که قرآن، جزء دروس جانبی مدارس علمیه است، آنگونه که باید به آن توجه نمی شود، در صورتی که آموختن عمقی قرآن تأثیر بسزایی در پیشرفت پایه های علمی طلاب دارد.

این کارشناس حوزوی، در ادامه نمایشگاه قرآن و عترت اهواز را گامی مؤثر برای نشر معارف قرآنی عوان کرد و اظهار داشت: این گونه نمایشگاه ها فرصتی ناب برای مردم است تا ضمن آشنایی با محصولات قرآنی، میزان علاقه خود به آثار دینی را سنجش و سپس افزایش دهند.

وی، خواستار ارتقاء سطح کیفی محصولات نمایشگاه قرآن و عترت شد و گفت: مسئولان برگزاری این گونه نمایشگاه ها باید مطابق با نیازهای روز جامعه، کتاب جدیدی را به مردم عرضه کنند، اما متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم آن کتب و محصولاتی که در نمایشگاه های سال گذشته عرضه شد، در این نمایشگاه نیز ارایه شده است.

حجت الاسلام آلبکل، در پایان، با انتقاد از تجاری سازی کتب دینی گفت: امروزه ناشران و عرضه کنندگان محصولات دینی، به جای پرداختن و اهمیت دادن به محتوا، در تلاش برای تجاری سازی این آثار هستند که این مسأله سبب شده تا مردم از مضامین بلند و آسمانی قرآن دور شوند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha