دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان

حوزه/ معاون ترویج و همکاری‌های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به حوزه‌ خواهران گفت: این مرکز دوره آموزشی غیرحضوری مباحث زن و خانواده را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام علی غلامی با بیان اینکه این دوره در قالب 100 جلسه آموزشی با مشارکت نهادهای مختلف اجرا خواهد شد، ادامه داد: مهلت ثبت نام شرکت در این دوره اول مردادماه بوده و دوره از نیمه دوم مردادماه تا تابستان سال آینده اجرا می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای علمی کنشگران در عرصه مطالعات زن و خانواده، بهینه‌سازی روند آموزش ترویجی فعالان فرهنگی اجتماعی حوزه زن و خانواده از طریق تنوع‌بخشی به سبک‌ها، فنون و دوره‌های انتقال مباحث و استفاده از ظرفیت در حال رشد ابزارها و رسانه‌ها در تولید و انتقال آسان‌تر و گسترده‌تر مفاهیم و زمینه‌سازی برای تربیت مبلغان، کنشگران و مدیران ارزشی و آشنا با مباحث تخصصی حوزه زن و خانواده به منظور کاستن از خلاهای موجود ذکر کرد.

مدیر ترویج و همکاری‌های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده یادآور شد: حجم اعظم این دوره مبتنی بر آموزش‌های غیرحضوری است و مجموعه درس‌گفتار تدوین‌شده از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده بخش قابل توجهی از نیازهای این آموزش ترویجی را برآورده می‌نماید.

وی از آمادگی مرکز تحقیقات زن و خانواده برای برگزاری این دوره با مشارکت نهادهای مختلف به ویژه مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور طلاب و دانشجویان خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره پس از طی مراحل ثبت نام، در گروه‌های پنج تا هفت‌نفره ساماندهی می‌شوند و در گام اول بر اساس سیر مطالعاتی تدوین‌شده، هر هفته دو جلسه مباحثه حضوری ترتیب خواهند داد. در گام دوم پس از اتمام هر سرفصل آموزشی، از طریق حضوری و یا آنلاین ارتباط با استاد برقرار و به سئوالات و ابهام‌ها پاسخ داده می‌شود.

مدیر ترویج و همکاری‌های علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده اضافه کرد: در پایان هر مرحله آزمون کتبی از مباحث آن مرحله برگزار می‌شود و یا ارائه پژوهش از شرکت‌کنندگان مطالبه خواهد شد.

وی یادآور شد: دوره اول آموزش غیرحضوری مباحث زن و خانواده مختص طلاب مقطع تحصیلی سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران و یا دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه‌ها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha