یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماه رمضان

محقق و پژوهشگر حوزه گفت: همگان برای حضور در میهمانی ماه رمضان دعوت دارند، در این میان گروهی در این میهمانی شرکت می کنند و گروهی نیز این نعمت را از خود سلب می کنند و نسبت به این رحمت گسترده، غفلت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی، ظهر امروز در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم گفت: رمضان بهار تقرب به خدا و ماه  استغفار است.

وی ماه مبارک رمضان را رحمتی از سوی خداوند برای همه بندگان دانست و گفت: تعداد بسیاری از امت اسلامی از برکات ماه رمضان آمرزیده می شوند و بر  اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، تعداد زیادی از افرادی که مستحق عذاب الهی هستند، از برکت این ماه مبارک، از عذاب الهی در امان می ماند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: همگان برای حضور در میهمانی ماه رمضان دعوت دارند، در این میان گروهی در این میهمانی شرکت می کنند و گروهی نیز این نعمت را از خود سلب می کنند و نسبت به این رحمت گسترده، غفلت دارند.

وی با بیان این که پاداش های ماه مبارک رمضان، تنها روزه داران را شامل نمی شود، گفت: برخی مؤمنان به دلیل کهولت سن، بیماری و سایر عذرهای شرعی نتوانند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، رحمت خدا شامل حال آنها می شوند. البته این  افراد باید حرمت رمضان را نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی خاطرنشان کرد: معصومین علیهم السلام شرافت و عظمت خاصی برای ماه مبارک رمضان قائل بودند و واجب شدن روزه در این ماه، به دلیل همین شرافت و عظمت رمضان می باشد.

وی به آثار معصیت در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: انسانی که گناه کرده و پس از آن پشیمان می شود، همین پشمانی موجب مغفرت او می شود؛ ولی کسی که گناه کرده و نسبت به گناه خود اصرار داشته باشد، این فرد در عذاب الهی گرفتار می شود. زمانی هم که گناه کردن، عمومی باشد، عذاب الهی بر مردم نازل می شود که خشک سالی، از جمله این عذاب هاست.

این سخنران افزود: روزه داری مطاعی بسیار ارزشمند  است که حساب آن تنها با خداوند است؛ همچنین کسی که یک روز را ماه مبارک رمضان را عمداً نگیرد، روح ایمان از او خارج می شود. انسان ها نباید به بهانه های مختلف خود را از این نعمت الهی بی بهره سازند.

وی کنترل زبان، چشم و پرهیز از آزاد مردم را از جمله دستورات دینی درر ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: بر اساس روایات، چنین فردی بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، مانند طفلی که از مادر متولد شده، بی گناه است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha