دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت توریج گسترده آموزه‌های قرآنی در جامعه، گفت: حوزه‌های علمیه باید ضمن تأکید بر نهادینه سازی آموزه های قرآنی در جامعه، از قرآن به عنوان درس اصلی بهره‌گیری نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در آیین افتتاح دوره حفظ و تفسیر قرآن کریم که با حضور طلاب نخبه سراسر کشور، در ارومیه برگزار شد، قرآن کریم را کتاب نور و تجلی بخش اعماق وجودی انسان دانست و تصریح کرد: قرآن به عنوان برکتی الهی و آسمانی، آدمی را از ظلمت‌ها نجات می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: هرکسی که به این نعمت الهی تمسک جوید و آموزه‌های متعالی آن را در وجود خویش نهادینه نماید، وجودش را منور نموده است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر تأثیر گذاری آیات قرآن بر اعماق وجود انسان، اظهار داشت: همراهی و انس با آیات الهی و تبیین معارف اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) از مهمترین رسالت‌های طلاب علوم دینی به شمار می‌رود.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به این که طلاب علوم دینی باید، تلاش خود را در حفظ آیات الهی قرآن کریم، مضاعف نمایند، ابراز داشت: انس، حفظ و عمل به آیات الهی، وجود نهان آدمی را روشن ساخته و او را در رسیدن به اهداف متعالی یاری رسان می‌باشد.

وی با بیان این که قرائت و حفظ قرآن کریم، همواره باید با تأمل و تدبر در آیات الهی همراه باشد، افزود: اگر تلاوت و حفظ قرآن، معنویت و نورانیت متصوره را در وجود آدمی ایجاد نکند، قطعأ انسان دچار خسرانی بزرگ خواهد شد.

امام جمعه ارومیه ضمن تأکید بر جلوگیری و ممانعت از مهجوریت دروس قرآنی، اظهار داشت : حوزه‌های علمیه باید ضمن تأکید بر نهادینه سازی آموزه های قرآنی در جامعه، از قرآن به عنوان دروس اصلی بهره‌گیری نماید.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد قرآنی در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های متعدد قرآنی، نشان از توجه حوزه‌های دینی به آموزه‌های قرآنی دارد و امیدواریم با توجه مضاعف به آیات الهی، آموزه‌ها و دروس تفسیری قرآن، جزء مباحث محوری حوزه‌های دینی قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، پیگیری نگاه‌ مفهوم محور به آیات الهی را از روش‌های ارائه آموزه‌های قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: مبلغان علوم دینی، در امر تبلیغ معارف ناب اسلامی، باید ضمن احاطه کافی به مباحث تفسیری آیات الهی، نگاه مفهوم محوری به قرآن را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha