یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله شفیعی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در شب های عزیز قدر برای رفع مشکلات سیاسی و اقتصادی جهان اسلام و موفقیت و سربلندی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران دعا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه ضیافت الهی، با اشاره به در پیش بودن شب های قدر و جایگاه و منزلت بالای این شب ها، اظهار داشت: دعاهای مترقی و ارزشمند بسیاری در مکتب شیعه وجود دارد که این شب ها بهترین فرصت برای بهره گیری از آن هاست.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به اهمیت و منزلت دعا در اسلام اشاره کرد و با بیان این که ائمه اطهار(ع) حکمت های بسیاری در دعاهای خود گنجانده اند، افزود: ادعیه امامان معصوم(ع) راهگشای انسان در دنیا و آخرت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به کتب ادعیه ی ائمه(ع) از جمله صحیفه ی علویه، سجادیه، باقریه، صادقیه و کاظمیه اشاره کرد و گفت: انسان این شب های عزیز را باید به بیداری و مناجات و نیایش سپری کند.

*ماهیت دعا رفع نقص است

آیت الله شفیعی با بیان این که انسان باید متوجه شود که موجود کاملی نیست و نقص هایی در او وجود دارد، اظهارداشت: ماهیت دعا، رفع نقص است و از آن جایی که انسان قابلیت تکامل دارد، این تکامل باید به دست خود انسان صورت گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دعا را تربیت کننده، رشد دهنده و سبب تکامل انسان دانست و افزود: دعا نکردن انسان سبب ایجاد روح تکبر در وجود آدمی می شود.

وی، به آیه از قرآن مبنی بر «قَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ» اشاره کرد و گفت: دعا ریشه ی قرآنی دارد، آیات بسیاری در قرآن به دعاکردن پرداخته و خداوند در کتاب خود فرموده، «که بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را».

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که ائمه اطهار(ع)، بخش مهمی از زندگی خود را صرف دعا می کردند، ابراز داشت: دعا سلاحی برای مؤمن است که از این راه اجابت خواسته های خود را از خداوند طلب می کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به اهمیت دعا کردن برای دیگران اشاره کرد و افزود: دعا برای دیگران افزون بر این که سبب بخشش گناهان می شود، استجابت دعای شخص را نیز سرعت می بخشد.

*دعا به انسان ارزش می بخشد

وی، با بیان این که دعا باید با خضوع و خشوع و در کمال ادب صورت گیرد، گفت: مؤمن با دعا کردن در درگاه پروردگار ارزش و قیمت می یابد.

آیت الله شفیعی، با اشاره به اهمیت رعایت آداب دعا کردن در شب های احیا، اظهار داشت: رعایت آداب دعا سبب زینت بخشی به راز و نیاز انسان با خدا و زودتر اجابت شدن دعا می شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان که دعا به سبب قرار گرفتن مخلوق در برابر خالق، باید با نهایت ادب صورت گیرد، گفت: در این شب های عزیز برای رفع مشکلات سیاسی و اقتصادی جهان اسلام و موفقیت تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران دعا کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha